آیا احساس می‌کنید زشت هستید؟

زشت بودن تلقینی است که خود ما عامل ایجاد آن هستیم و در حقیقت شاید هیچوقت صحت نداشته باشد و این تنها تصور ماست که خود را زشت میبینیم.

دفعه ها به شما گفته اند که زشت هستید، و چه زن ها و چه مرد ها حداقل از نظر ظاهری جذب تان نمی شوند. چه میشود کرد؟ ژنتیک کار خود را کرده است و اما خوش آیند نیست. ولی چیزی که باید بدانید این است که دنیا به آخر نرسیده است!

در واقع شما می توانید انسان بهتری باشید و از طریق شخصیت تان جذابیت کسب کنید. در این مطلب به شما خواهیم گفت راه حل هایی که کمک تان میکنند با زشت بودن تان کنار بیایید چه هستند.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره «خودزشت پنداری زنانه»

_______________________________________________________________________________

بیایید روراست باشیم

اگرچه انسانها سلیقه های مختلفی دارند و استاندارد خاصی برای زیبایی وجود ندارد که همه ی نژاد ها و فرهنگ ها با آن مؤافق باشند، ولی تحقیقات نشان میدهد افرادی که« چهر ه ی متوسط» دارند جذاب تر شمرده میشوند و صورت های جذاب معمولاً دارای تقارن اند. در یک صورت متقارن، نیمرخ چپ و راست برابر اند.

ممکن است از خودتان سوال کنید به چه دلیل صورتی متقارن ندارید، ولی نیاز به این سؤال نیست. حقیقت این است که ژنتیک، مهم ترین فاکتور در زیبایی است و چیزی نیست که بتوانید آنرا کنترل کنید. به همین علت نخستین کاری که میتوانید انجام دهید این است که ظاهرتان را بپذیرید.

پذیرش یا تسلیم پذیرش و قبول واقعیت را نباید با تسلیم دربرابر مشکلات و کمبودها یکی دانست.

پذیرش یک نوع اگاهی همراه با علاقه، انگیزه و خوشحالی است؛ در حالیکه تسلیم نوعی پذیرش همراه با حس ضعف، شکست و عجز در ایجاد تغییر است. با خودتان صادق باشید خودتان را گول نزنید. تلاش کنید با توجه و صداقت کامل توانایی ها، علائق و مقاصد خویش را مشخص کنید. توجه داشته باشید امکان دارد کارهایی که برای جلب رضایت سایرین و تحت‌تأثیر اصرار آن ها انجام می دهید یا کارهایی که به زور، آن ها را به کاربستن می دهید، جز علائق حقیقی خودتان نباشند. خاطرجمع باشید کار را به برترین شکلی که میتوانید ، به کاربستن می دهید.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: چرا فکر می کنیم قیافه جذابی نداریم؟

_______________________________________________________________________________

از خودتان توقع زیاد و خارج از توانایی تان نداشته باشید.

زمانی که مشغول انجام کاری هستید، تلاش کنید و مطمئن باشید هر کاری از دست تان بر می آمده، انجام داده اید. در صورت لزوم، باورهایتان را تغییر دهید فهرستی از موارد و موضوعاتی که پذیرش شان برایتان سخت است و نمی توانید آن ها را بپذیرید، تهیه کنید. بعد یکی یکی در مورد شان فکر کنید. باورهایتان را مرور کنید؛ شاید لازم باشد آن ها را تغییر دهید تا بتوانید بهتر مسایل را بپذیرید و به ارامش برسید.

لبخند بزنید.

چه باور کنید یا نه، این لبخند زدن یا نزدن اشخاص است که بخش اعظمی از جذابیت آن ها را تشکیل میدهد. اگر به فیلم هایی که تا به حال دیده اید فکر کنید، کدام هنرپیشه ها بودند که همیشه خوشتیپ ترین و جذابترین تلقی می شدند؟ مطمئناً آنهایی که همیشه یک لبخند زیبا و جذاب برای بیننده ها روی لبانشان داشته اند. مغز ما طوری برنامه ریزی شده است که از نوزادی جذب لبخند دیگران می شویم و لبخند زدن واقعاً میتواند معجزه کند. مردم چنانچه حتی قیافه شما را به یاد نداشته باشند، همیشه آن لبخند زیبا و خنده از ته دلتان را به یاد خواهند آورد.

هر روز وقتی بیرون می روید، خوب لباس بپوشید و به خودتان برسید.

این یعنی شلواری خوش قواره و پیراهنی اتوکشیده تن کنید و موهایتان را هم تا حد ممکن به زیباترین حالت خود درست کنید. شاید در نخست کار به نظرتان وقت هدر کردن باشد ولی آنهایی که متقاعد شده اند که زشت هستند معمولاً تلاش میکنند که خویش را در منزل پنهان کنند و هیچ کس را نبینند. ولی باز هم خودتان، خودتان را خواهید دید و این است که واقعاً مهم میباشد. هنگامی که عادت کنید که تمام روز خوب بنظر برسید، اتوماتیک وار تصور خواهید کرد که شخص خوش ظاهری هستید و به دیگران هم با همین تفکر واکنش خواهید داد. و این چرخه آن قدر ادامه پیدا می کند که واقعاً زیبا می شوید و متعجبانه خواهید دید که یک روز هر کس با دیدنتان، تحسینتان خواهد کرد.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: هورمون استرس صورت تان را زشت می کند

_______________________________________________________________________________

شما شانس بیشتری برای ایجاد یک رابطه ی موفق و بلند مدت دارید

درصورتی که مرتبا به خودتان می گویید که رابطه برقرار کردن با سایرین برای تان خیلی سخت است، زیرا زیبا نیستید پس حتماً این نکته را بخوانید. به احتمال بسیار زیاد علت اصلی که از ظاهرتان ناراحتید این هست که حس می کنید پیدا کردن شریک زندگی خوب برای تان خیلی سخت است و شانس زیادی در این زمینه ندارید. در بهترین حالت فکر می کنید با کسی اشنا می شوید که« زشت» است یا از جهت موقعیت و خصوصیات، چنگی به دل نمی زند. ولی این نحوه فکر بسیار سطحی و بیرحمانه هست که واقعیت هم ندارد.

حتماً شما هم در نزدیکی خویش زوج هایی را دیده اید که اصلاً زیبا نیستند یا حتی یکی از آنها اصلاً ظاهر خوبی ندارد، ولی از کیفیت رابطه ی آنها شگفت‌زده شده اید. زوج های زیادی وجود دارند که یکی واقعا زیباست، ولی آن دیگری هیچ ویژگی جذابی در صورت و ظاهر خویش ندارد و جالب این که زندگی خوب و شادی هم دارند.

این اتفاق ها علت خوبی دارند:هنگامی که پای تعهد و مهربانی و سازش در زندگی زناشویی به میان می‌اید ، ظاهر اهمیت چندانی پیدا نمی کند. رابطه درست و ویژگی های شخصیتی، نقش بسیار پُررنگ تری دارند که در زمان تصمیم گیری و انتخاب برای ازدواج و رابطه ی بلند مدت، بخش عمده ی توجه را بخود جلب میکنند.

اما رابطه های کوتاه مدت و هوسی که اشخاص در آن تنها به دنبال چند روز خوش گذرانی هستند، فاکتور« زیبایی و جذابیت ظاهری» را مهمتر جلوه می دهند ، ولی آیا حقیقتا این همان چیزی هست که شما به دنبالش هستید؟! احتمالا این جمله کلیشه ای باشد، ولی آن قدر ارزشمند و حقیقی است که تکرار آن نباید ناراحت تان کند:زیبایی ظاهری ماندگار نیست و چیزی که می ماند و ریشه می دواند، زیبایی درون است. شخصیت شما و روش نگاه تان به زندگی و سایرین و این که چطور با آدم ها تعامل می کنید، مهمترین فاکتور در یک رابطه ی سالم و شاد است که کم تر کسی میتواند از آن چشم پوشی کند.

هالیوود و آنهمه آدم زیبا و جذاب را در نظر بگیرید؛ به چه دلیل آنها مرتبا در حال پارتنر عوض کردن هستند؟ هنگامی که پای پیدا کردن عشق واقعی به میان می‌اید ، ظاهر و زیبایی اهمیّتی ندارد. درصورتی که شما یکی از زیباترین همسران دنیا را هم داشته باشید، پس از چند وقتی اینهمه زیبایی برای تان معمولی میشود و دیگر امتیازی خاص به نظرتان نمی آید. همه ی ما زمانی پیر می شویم، بنابراین بهتر است کسی را انتخاب کنیم که رفتار و نحوه فکرش را می پسندیم و وی هم خود را همانطوری که هست پذیرفته. تحقیقات نشان داده اند میزان جذابیت از جهت کیفیت روابط برای بیش تر اشخاص، معنا و جایگاه اندکی دارد.

هیچوقت از مردم نپرسید که آیا فکر میکنند شما زشت هستید یا نه. ممکن است واقعاً اذیتشان کند. از این گذشته، مطمئناً اگر زشت هم باشید، آن ها مستقیم این را به شما نخواهند گفت.

اشکار است که شما زیبا هستید. رمز موفقیت تنها در اعتماد به نفس است. و بهترین راه برای به دست آوردن این هست که دوستانه تر با مردم برخورد کنید. برای آغاز صحبت پا پیش بگذارید و از سایرین بپرسید ، همین مکالمات آشنایی هایی بوجود می آورد که این آشنایی ها منجر به دوستی می شوند. و آنگاه است که مردم واقعاً می بینند که چه قدر زیبا هستید.


به این دلایل امکان دارد خودتان را زشت ببینید

بیماری افسردگی

تحقیقات نشان میدهد زمانیکه مردم حس بیماری افسردگی دارند میزان ناخشنودی از ظاهرشان به بیش ترین حد میرسد. در این مواقع زنان اندام خویش را بزرگتر از مواقع دیگر می بینند و احساس میکنند زشت تر شده اند.

مجرد بودن 

معمولاً افرادی که ازدواج کرد ه اند دید مثبت تری نسبت به ظاهر و اندام خویش دارند، ولی برعکس داشتن احساسات منفی در بین اشخاص مجرد تقریباً روال همیشگی و دایم پیدا میکند. 

تحقیقات نشان میدهد بسیاری از زنان پس از رفتن به خرید به شدت از شکل بدن خویش حس ناخشنودی میکنند. علت این مسئله این است که آن ها در زمان مدت خرید امکان دارد لباس‌های مختلفی را امتحان کنند که برای شان کوچک است و همچنین مجبورند مدت زیادی خود را در آیینه مغازه های گوناگون برانداز کنند که همانطور که در بالا گفته شد اثر منفی روی شخص دارد.

خوردن ناهار

زنانی که دچار BDD هستند حتی با خوردن ناهار هم امکان دارد دچار بیماری افسردگی شوند و اندام خویش را در آیینه بزرگ و زشت ببینند. به همین علت درصد زیادی از اشخاص مبتلا به این بیماری دچار ناهنجاری های تغذیه ای میشوند و حتی بی اشتهایی عصبی پیدا میکنند.

چرخه قائدگی

معمولاً زنان در دوره قبل از آغاز عادت ماهانه بیش ترین ناخشنودی را نسبت به دوره های دیگر تجربه میکنند.

اشتباه مغز

حتی لاغرترین زنان هم امکان دارد در برابر آیینه خود را چاق ببینند که علت آن هم اشتباه مغز در تخمین اندازه بدن است. تحقیقات نشان میدهد مغز انسان میتواند اندازه بدن را تا دوسوم بزرگتر و پهن تر از میزان واقعی و قد را تا یک سوم کوتاه تر از آنچه است، ببیند، به همین علت هست که برخی از زنان با وجود داشتن اندام لاغر باز هم به فکر کاهش وزن هستند.

_______________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: جرأت کنید زشت باشید

_______________________________________________________________________________

منبع: بیتوته

error: Content is protected !!