ارتباط جالب شادی و سلامت کلیه

شادی و نشاط بر روی عملکرد زندگی افراد و سلامت جسمی آنان تاثیر بسزایی دارد و اشخاصی که روحیه شادتری دارند از توانایی و عملکرد ذهنی بالاتری برخوردار هستند.

یک متخصص ارولوژی گفت: شادی و روحیه مثبت می تواند علاوه بر تاثیر روی سلامت روان، بر سلامت جسم از جمله کلیه ها نیز تاثیرگذار باشد.

بابک جوانمرد متخصص اورولوژی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: شادی و نشاط بر روی عملکرد زندگی افراد و سلامت جسمی آنان تاثیر بسزایی دارد و اشخاصی که روحیه شادتری دارند از توانایی و عملکرد ذهنی بالاتری برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام گرفته هسته آمیگدال مغزی در افراد شاد آرامتر است، همچنین استرس و اضطراب در بروز بیماری های جسمی گوناگون مانند دیابت، سرطان و فشارخون نقش زیادی دارد.

این متخصص ارولوژی با بیان اینکه فشارخون و دیابت از علل مرگ خاموش کلیه محسوب می شوند، عنوان کرد: بیماری فشار خون می تواند به مرور زمان سبب آسیب رساندن به کلیه و نارسایی آن شود که در برخی مواقع به دیالیز منجر می شود.

وی افزود: طبق مطالعه صورت گرفته بر روی ۲۱ هزار پرستار در یکی از ایالت های آمریکا، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و دیابت در افرادی که از شغلشان راضی بودند نسبت به افرادی که رضایت شغلی نداشتند بسیار کم بود.

جوانمرد با بیان اینکه افراد با روحیه شاد حدود ۱۰ درصد نسبت به اشخاص غمگین و افسرده از طول عمر بیشتری برخوردار هستند، تصریح کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته افراد شاد سیستم ایمنی قوی تری نسبت به اشخاص ناراحت دارند.

وی یاد آور شد: در مطالعه ای در سال ۲۰۱۵ افرادی که از موفقیت و شادی بیشتری در زندگی برخوردار هستند، احتمال شکست درمان در آنها در اعمالی مانند پیوند کلیه و دیالیز کاهش پیدا می کند.

error: Content is protected !!