امکان سرایت ایدز در سالن‌های زیبایی کاشت‌ ناخن

عجیب و غریب ترین روش انتقال ویروس اچ آی وی در یک زن برزیلی باعث شده تا او به این ویروس مبتلا شود.

همه ما می دانیم که روش انتقال ویروس اچ آی وی از طریق خون، رابطه جنسی و سوزن مشترک  است. با این حال این روش ها تنها راه انتقال این ویروس بسیار خطرناک نیست.

عجیب و غریب ترین روش انتقال ویروس اچ آی وی در یک زن برزیلی باعث شده تا  او به این ویروس مبتلا شود.

او زمانی که برای اهدای خون به مرکز پزشکی مراجعه کرده بود از مبتلا شدن به این ویروس خبردار شد. پس ازانجام آزمایشات مورد نیاز پزشکان به او گفتند که با وجود اینکه پارامترهای خونی او در رنج مطلوب قرار دارد اما هنوز نشانه ای از بار ویروسی بالا در بدن وی دیده می شود.

پس از نتایج آزمایشات کامل و تایید ابتلا به ویروس اچ آی وی این زن جوان شوکه شده بود که چگونه او به این ویروس مبتلا شده است زیرا او بدون داشتن هیچ رابطه ای یا استفاده از سوزن مشترک یا روش های معمول دیگر مانند مراجعه به دندانپزشکی بیمار شده  اما در همین حین که به چرایی ابتلا خود به این ویروس فکر می کرد ناگهان متوجه شد که چند روز پیش او در سالن زیبایی کاشت خون وسایل مانیکور ناخن خود را به دخترعمویش داده و بعد خودش از آن ها استفاده کرده بود.

دختر عموی این خانم برزیلی برای اینکه مشخص شود آیا عامل ابتلا وسایل مانیکور بوده مورد آزمایش قرار گرفت که در نهایت او HIV مثبت و عامل انتقال بود.

پس از گرفتن نمونه خون  هر دو آن ها و تجزیه و تحلیل ویروس در نتیجه مشخص شد که ساختار ژنتیکی ویروس هر دو نفر یکی بوده و به طور حتم استفاده از یک ناخن گیر ساده مانیکور عامل انتقال ویروس اچ آی وی شناخته شد.

با این حال مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)  ناخن گیر را به طور رسمی به عنوان یک عامل انتقال ویروسHIV در لیست خود قرار نداد زیرا این مورد بسیار نادر بوده و مردم نباید ترس از آن بترسند زیرا در شرایط بسیار خاص این اتفاق افتاده و تنها نمونه گزارش شده است به همین دلیل راه انتقال ویروس اچ آی وی محسوب نمی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

error: Content is protected !!