با این دمنوش های گیاهی دهانتان را در ماه رمضان خوشبو کنید

با این دمنوش های گیاهی دهانتان را در ماه رمضان خوشبو کنید

مصرف دمنوش های معرفی شده در این بخش کمک می کند تا دهانتان در ماه رمضان و ایام روزه داری خوشبو شود

گیاهان دارویی سال های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش داشته و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه های اکثر ایرانی ها وجود داشته که مردم براساس آموزه های قدیمی از خواص زیاد آن ها استفاده می کنند.



اما حالا چند سالی می شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است. دمنوش ها همان جوشانده های مادربزرگ ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته بندی ها و فرم های کیسه ای یا باز در فروشگاه ها عرضه می شوند.



صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می کنند.


پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آن ها با ما همراه باشید.





بوی بدن دهان می تواند به دلیل باکتری های موجود در دهان یا به علت خرده های غذایی بودار و یا علامتی از یک بیماری باشد. داشتن بهداشت دهانی، اولین اقدام جهت داشتن تنفس و دهانی خوشبو است، اما با استفاده از دمنوش های معرفی شده در این بخش نیز می توانید دهانی خوشبو داشته باشید.




***دمنوش گل گاو زبان با لیمو عمانی


ترکیب گل گاو زبان با لیمو عمانی علاوه بر اینکه باعث می شود رنگ بهتری پیدا کند و مزه آن بهتر شود، بر خاصیت آرام بخشی این گیاه اضافه می کند.



گل گاو زبان نباید به طور مستقیم روی حرارت باشد همچنین عطر، طعم و خاصیت آن در اثر دم کردن طولانی از بین می رود بنابراین با ۱۰ دقیقه جوشاندن این گیاه، بیش از ۵۰ درصد از خاصیت آن از بین می رود.



مصرف این دمنوش به تنهایی باعث خوشبو کردن دهان می شود و اگر به همراه لیمو عمانی مورد استفاده قرار بگیرد میزان معطر کردن دهان را دوچندان می کند.



موارد منع مصرف


گل گاو زبان را نباید هرروز مصرف کرد؛ زیرا ممکن است در افراد متخلف باعث افزایش یا کاهش فشار خون شود؛ همچنین کسانی که تمایل به نوشیدن این دمنوش دارند باید پس از یک هفته تا ۱۰ روز مصرف آن را برای یک هفته قطع کنند یا اینکه یک روز در میان آن را بنوشند.




مواد لازم



گل گاو زبان سه قاشق غذاخوری


لیمو عمانی سه عدد


عسل یا نبات به میزان لازم


آب جوش چهار لیوان





طرز تهیه


همانطور که گفتیم برای آنکه رنگ گل گاو زبان زیباتر شود و خاصیت آرام بخش تر و بوی معطری پیدا کند بهتر است کمی لیمو عمانی به آن اضافه کنید به این صورت که به ازای یک قاشق گل گاو زبان، یک لیمو عمانی را بشکنید و دانه های تلخ آن را خارج کنید و سپس پرهای لیموعمانی را در لیوان آب جوش همراه با گل گاو زبان بریزید و بگذارید دم بکشد.



می توانید مقداری نبات هم به این نوشیدنی اضافه کنید تا سردمزاجی گل گاو زبان گرفته شود و به عنوان مصلح عمل کند.




***دمنوش فلفل سیاه


این دمنوش جز درمان های طب سنتی چین به حساب می آید که برای درمان سرفه های خلطی مورد استفاده قرار می گیرد.



فلفل سیاه باعث تحریک جریان خون در مخاط می شود و عسل نیز به عنوان آنتی بیوتیک و یک ماده طبیعی ضد سرفه تاثیر این دمنوش را چند برابر می کند.



فلفل سیاه برای جلوگیری از بوی بد دهان نیز کاربرد فراونی دارد.





طرز تهیه



یک قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده را با دو قاشق غذاخوری سعل، در یک فنجان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه دم کنید و دمنوش تان را صاف کرده و جرعه جرعه میل کنید.



باشگاه خبرنگاران جوان

error: Content is protected !!