تهران: تداوم هوای آلوده

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزایش غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت طی امروز (۴ آذرماه) باعث برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق می‌شود.

به گزارش ایسنا بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز (۴ آذرماه) با حاکمیت جو نسبتاً پایدار و آسمان ابری همراه با ازدیاد تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق، غبار صبحگاهی و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهیم بود.

با تداوم این وضعیت جوی در طی روز و عدم وزش باد مؤثر، پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در ساعات پایانی امروز نیز افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

شرایط جوی آرام و انباشت آلاینده‌ها تا صبح فردا (۵ آذرماه) ادامه دارد و همزمان با آغاز تردد خودرو‌ها بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و درنتیجه احتمال می‌رود کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. در طی روز نیز جو آرام و آسمان صاف باعث تجمع آلاینده‌ها و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در اکثر مناطق پایتخت، وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۷ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

error: Content is protected !!