ثبت فشار خون بیش از ۲۶ میلیون نفر در کشور

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مرحله اجرایی پویش ملی کنترل فشار خون، تاکنون فشار خون بیش از ۲۶ میلیون در سراسر کشور سنجیده و ثبت شده است.

به گزارش وزارت بهداشت، کیانوش جهانپور روز دوشنبه درباره آخرین آمار سنجش و ثبت فشار خون در پویش ملی کنترل فشار خون بالا افزود: بر اساس آمارها در سال ۹۶ در کشور، ۹۷ هزار نفر بر اثر بیماری‌های مرتبط با فشار خون بالا جان خود را از دست داده‌اند و ضرورت داشت که توجه همگانی به کنترل این بیماری معطوف شود.

وی بیان کرد: پویش ملی کنترل فشار خون در دو مرحله اطلاع رسانی و عملیاتی اجرا شد. مرحله اجرایی این پویش ملی از ۱۵ خرداد ماه در مراکز درمانی، ایستگاه‌های سلامت و نقاط تعیین شده در سطح کشور عملیاتی شد و تا ۱۵ تیر ماه ادامه دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: بیماری‌های غیرواگیر عمده ترین دلیل مرگ مردم در کشور است. یکی از مهمترین عوامل بیماری‌های غیرواگیر، فشار خون و عدم کنترل آن است. بنابراین در پویش ملی کنترل فشار خون به دنبال شناسایی حداقل ۲ میلیون بیمار جدید مبتلا به فشار خون هستیم و این بیماران پس از تشخیص به سطوح بعدی ارجاع داده می‌شوند.

error: Content is protected !!