خیانت همسر چگونه اتفاق می افتد و چکار باید کرد؟

خیانت جزو بدترین و تلخ ترین اتفاقات ممکن در یک زندگی مشترک است که در اغلب فرهنگ ها پذیرفته نیست. در فرهنگ ما نیز این موضوع وجود داشته و علاوه بر آن بر خلاف اعتقادات، آداب دینی و اجتماعی ما می باشد. با توجه به اهمیت بالای موضوع و بالا رفتن درصد خیانت در بین زوجین، در این مطلب این موضوع را مطرح خواهیم کرد که خیانت همسر چگونه اتفاق می افتد؟ و اگر چنین اتفاقی افتاد چکار باید کرد. لازم به ذکر است تمامی محتوای این مطلب تحت نظارت مستقیم خانم دکتر لیلا جبلی می باشد که سالهاست در زمینه مشاوره و روانشناسی فعالیت کرده و جزو شاخص ترین ها در ایران می باشند.

خیانت همسر چگونه اتفاق می افتد و چکار باید کرد؟

تعریف دقیق خیانت چیست

خیانت عمدتا به معنی پیمان شکنی است که در اکثر موارد کاربرد دارد. اما در رابطه با زوجین و تعهد عاطفی و همچنین جنسی میان آنها، خیانت به معنی وارد شدن شخص سوم به زندگی هر یک از آنها بوده که در مسیر درستی قرار نداشته و به نحوی با تعهد و وفاداری در تضاد است. در واقع زمانی که مرد یا زن بدون رضایت و اطلاع همسر خود اقدام به برقراری رابطه عاطفی یا جنسی میکند حقوق شریک زندگی خود را پایمال کرده و پیمان شکنی می کند.

عمده دلایل خیانت همسر

خیانت همسر به علل متعددی اتفاق می افتد که در زیر به عمده دلایل آنها اشاره شده است:

  • مشکلات روحی و روانی و همچنین اختلالات شخصیتی نظیر تنوع طلبی و …
  • مشکلات اقتصادی و فقر
  • شبکه های اجتماعی
  • فرهنگ غلط و تربیت نادرست خانوادگی
  • ازدواج اجباری و بدون وجود علاقه
  • سردی و همچنین کمبودهای عاطفی و کلامی
  • مقابله به مثل بصورت خیانت در برابر خیانت
  • وجود مشکلات یا عدم رضایت جنسی یا عدم مطابقت زوجین با یکدیگر

خیانت همسر بدلیل مشکلات مشکلات روحی و روانی

یکی از عمده دلایل خیانت، وجود مشکلات و اختلالات روحی و روانی است. در چنین مواقعی ریشه خیانت می بایست ریشه یابی شده و در صورت نیاز راهکار آن ارائه شود. اگر با وجود خیانت باز هم همسرتان را دوست دارید با توجه به اینکه معمولا این موضوع بواسطه روان درمانی ( Psychotherapy ) قابل رفع است پیشنهاد می کنیم حتما این موضوع را با مشاور روانشناس مطرح نمایید.

خیانت همسر بدلیل مشکلات اقتصادی و فقر

این مورد نیز یکی از علل بروز خیانت همسر می باشد. متاسفانه اینگونه موارد تنها بواسطه مشاوره و چنین راهکارهایی قابل رفع نیست. همچنین توجه به این نکته ضروری است که معمولا افرادی که مشکلات اقتصادی دارند به ندرت به روانشناس مراجعه می کنند و همین موضوع موجب حاد شدن مشکل می شود. در این خصوص بیشتر می بایست مدیران کشور به فکر راهکار اصولی باشند.

خیانت همسر از طریق شبکه های اجتماعی

متاسفانه با فراهم بودن دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی و وجود افراد متعدد در آن، امکان اینکه شخصی به اختیار یا ناخواسته به سمت خیانت سوق داده شود وجود دارد. در این باره می توان تربیت نادرست خانوادگی و فرهنگ غلط را دلیل اصلی خیانت همسر از طریق شبکه های اجتماعی عنوان کرد. همچنین باید توجه داشت که شبکه های اجتماعی غالبا ابزار بروز خیانت را برای افرادی که مستعد انجام چنین کاری هستند فراهم می کند و تنها نمی توان صرفا وجود شبکه های اجتماعی را دلیل خیانت دانست.

خیانت همسر بدلیل فرهنگ غلط و تربیت نادرست خانوادگی

فرهنگ غلط و تربیت نادرست خانوادگی نیز که به مرور زمان تبدیل به مشکلات و اختلالات شخصیتی می شود یکی از عمده دلایل بروز خیانت می باشد. در این خصوص اگر به دنبال حفظ زندگی خود هستید مشاوره بهترین راهکار ممکن است.

خیانت همسر چگونه اتفاق می افتد و چکار باید کرد؟

خیانت همسر بدلیل ازدواج اجباری و عدم وجود علاقه

ازدواج اجباری و عدم وجود علاقه نیز یکی از عمده دلایل بروز خیانت می باشد. در این خصوص بهتر است خانواده ها بررسی و توجه بیشتری به انتخاب و علاقه فرزندانشان در هنگام ازدواج نمایند. یکی از بهترین راهکارها در این خصوص مشاوره قبل از ازدواج می باشد که می تواند به دوام زندگی کمک بسیاری نماید.

خیانت همسر بدلیل وجود کمبودهای عاطفی

محبت، ابراز عشق و علاقه بسیار مهم است و کمبود آن می تواند منجر به بروز خیانت شود. اگر در بیان و ابراز احساسات مشکل دارید می توانید با مشاور در ارتباط باشید و به راحتی این مشکل را برطرف نمایید. پس از اینکار تاثیر باورنکردنی آن را در زندگی مشترک خود به وضوح احساس خواهید کرد.

خیانت همسر بدلیل انتقام بصورت خیانت در برابر خیانت

متاسفانه راهکار غیرعاقلانه که برخی از افراد انتخاب می کنند مقابله به مثل است! در بحث خیانت همسر نیز متاسفانه دیده می شود که افراد بدون در نظر گرفتن عواقب جبران ناپذیر خیانت، اقدام به خیانت در برابر خیانت می کنند که به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در چنین مواقعی مراجعه به رواشناس و دریافت مشاوره بهترین راهکار ممکن است.

خیانت همسر به دلیل مشکلات و عدم رضایت جنسی

عدم رضایت جنسی و وجود مشکلات و اختلالات مربوط به آن نیز یکی از عمده دلایل خیانت می باشد. لازم به ذکر است رفع مشکلات و اختلالات مربوط به این موضوع قابل انجام است و بهتر است در مورد آن کمی وقت بگذارید. لازم به ذکر است در اغلب مواقع با یکسری راهکارهای ساده و بدون هزینه می توانید رضایت جنسی را برای همسر خود فراهم نمایید.

راه حل اصولی در مواجهه با خیانت همسر

تنها راه حل درست در رویایی با چنین مواردی ارتباط با مشاور است. این موضوع می بایست ریشه یابی شده و دلیل اصلی آن مشخص شود. پس از مشخص شدن دلیل اصلی این موضوع امکان کار بر روی آن وجود داشته و قابل حل است. این راهکار بخصوص در مواردی که علت خیانت بدلیل مشکلات روحی روانی و نظایر آن اتفاق افتاده است کاملا کارساز است.

میزان درخواست طلاق به دلیل خیانت همسر

خیانت همسر چگونه اتفاق می افتد و چکار باید کرد؟

آمار کاملا دقیق و جامعی در این زمینه وجود ندارد اما خانم دکتر لیلا جبلی اظهار می نمایند که علت مراجعه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد برای مشاوره طلاق بدلیل خیانت می باشد. این آمار زنگ خطری بسیار جدی برای در خطر بودن پایداری زندگی مشترک بسیاری از افراد است که در بسیاری از مواقع می توان از بروز چنین اتفاق غیرقابل جبرانی پیشگیری نمود. اگر چنانچه این اتفاق تلخ را تجربه کرده اید و در واقع همسرتان به شما خیانت کرده است در ابتدا شما را به آرامش دعوت می کنیم تا بصورت شتاب زده عمل نکنید.

پس از خیانت همسر چکار باید کرد؟ 

باید توجه داشت که خیانت همسر سطوح مختلفی دارد و بر اساس آن می توان تصمیم گیری کرد. علاوه بر این توجه و در نظر گرفتن یکسری موارد نظیر شرایط همسر و شرایط جاری و حاکم بر زندگی مشترک ضروری است. با توجه به اینکه شرایط و حالات مختلفی می تواند وجود داشته باشد پیشنهاد می کنیم با یک روانشناس و مشاور مجرب در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین راهکار ممکن را بکار بگیرید. در صورت نیاز می توانید اقدام به دریافت مشاوره از خانم دکتر لیلا جبلی نمایید. به این منظور می توانید با شماره تلفن موجود در تصویر زیر تماس حاصل نموده و اقدام به رزرو زمان مراجعه نمایید.

error: Content is protected !!