دریافت خون از اتباع بیگانه ممنوع

مدیرگروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: دریافت خون از اتباع خارجی و به خصوص افغانی ها ممنوع است زیرا شیوع بیماری هپاتیت در افغانستان چندین برابر ایران است.

به گزارش مهر دکتر مصطفی ابراهیمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با موضوع بیماری های واگیردار افزود: با توجه به فعالیت های انجام گرفته در سال های اخیر از نظر ایمنی فرآورده های خونی خیالمان راحت شده اما باتوجه به اینکه انتقال هپاتیت از مادر به نوزاد شایع ترین است که اقدامات مطلوبی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در همین باره تمامی زنان باردار تحت آزمایش هپاتیتB قرار می گیرند اظهار داشت: در صورت مشاهده موارد مربوطه فعالیت های پیشگیرانه انجام می گیرد.

مدیرگروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشت علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در رابطه با هپاتیت c در وضعیتی هستیم که با درمان های جدید به صورت رادیکال می توانیم این بیماری را درمان کنیم.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر شیوع یک و نیم تا دو درصدی هپاتیت در جامعه‌شان می شود که بیشترین سهم روش انتقال از مادر به نوزاد است.

وی تاکید کرد: انتقال خون استان به هیچ وجه از اتباع خارجی و از جمله افغان ها خون برای اهدا نمی گیرد و در این باره جلوگیری های لازم انجام می شود زیرا شیوع بیماری هپاتیت در کشور افغانستان ده برابر میزان آن در ایران است.

error: Content is protected !!