رئیس سازمان نظام پزشکی: تعرفه های پزشکی باید به طور واقعی تعیین شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: تعرفه های پزشکی باید بطور واقعی تعیین شود تا کیفیت خدمات پزشکی پایین نیاید.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ظفرقندی عصر سه شنبه در سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، اظهار داشت: جامعه پزشکی همواره و در همه صحنه ها از دوران جنگ گرفته تا سیل اخیر حاضر بوده و به مردم خدمات ارایه می دهند.

وی تصریح کرد: ولی مقوله هایی مانند تجهیزات پزشکی و رادیولوزی نیاز به حمایت خاص دارند تا شاهد کاهش کیفیت خدمات نباشیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی اظهار داشت: تحریم غیرانسانی یک جانبه مشکلاتی را بوجود آورده و اگر چه به ظاهر دارو و تجهیزات پزشکی جزو تحریم ها نیست، اما تحریم در مبادلات ارزی مشکلاتی را در ارایه خدمات پزشکی بوجود می آورد.
ظفر قندی خاطرنشان کرد: تحریم ها ممکن است در رشته رادیولوژی مشکلاتی ایجاد کند که باید راهکارهای اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

 ماهانه ۸۵۰ ام آر آی در کشور انجام می شود
قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت هم در این همایش با اشاره به عدم دسترسی همگان به خدمات تصویر برداری پزشکی، گفت: به طور میانگین ماهانه ۸۵۰ عکس ام آر آی در کشور انجام می شود.
وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌هایی که وزارت بهداشت در تهیه برنامه‌های رشته‌های مختلف پزشکی دارد، انجمن‌ها می‌توانند بر اساس شرایطی که وجود دارد، برای رشته و حرفه خود تصمیم بگیرند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در توزیع تجهیزات پزشکی در کشور دیده می‌شود، افزود: ممکن است این توزیع به نادرستی انجام شده باشد که لازم است انجمن‌ها در توزیع درست تجهیزات پزشکی، با وزارت بهداشت همکاری کنند.
جان بابایی با تاکید بر ضرورت دسترسی همگان به خدمات پزشکی در اقصی نقاط کشور، گفت: متأسفانه در حال حاضر مراکز تصویر برداری داریم که ماهانه ۲۵ عکس ام آر آی انجام می‌دهد و مرکزی هست که تا ۸۰۰عکس ام آر آی انجام می‌دهد.
وی با عنوان این مطلب که رادیولوژی وارد درمان شده است، ادامه داد: ما باید به این نقطه برسیم که چگونه می‌توانیم استفاده از این خدمات را برای همه مردم فراهم کنیم.

error: Content is protected !!