نیترات آب تهران نگران کننده نیست

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از وجود نیترات در آب برخی از مناطق غربی تهران خبر داد و گفت: البته وجود نیترات در این مناطق نگران کننده نیست.

ناهید خداکرمی در گفتگو با ایسنا، در خصوص وضعیت کیفیت آب تهران با بیان این که خوشبختانه کیفیت آب شرب تهران در حد استاندارد است، گفت:، اما بر اساس آخرین پایش در برخی از مناطق، کیفیت آب شرب از نظر میزان نیترات متفاوت است.

وی با بیان این که عمدتا در بخشی از غرب تهران در مناطقی، کیفیت آب متفاوت است و یک مقدار حد نیترات از استاندارد بالاتر است، گفت:، اما وضعیت آن گونه نیست که نگرانی ایجاد کند و آب لوله کشی بسیاری از شهر‌های دنیا بدتر از تهران است و در سال‌های اخیر تلاش شده در راستای استانداردسازی کیفیت آب اقدامات خوبی انجام شود.

وی با انتقاد از یکسان بودن آب لوله کشی برای شرب و مصارف غیرشرب، گفت: آبی که در لوله‌های تهران وجود دارد هم برای شرب و هم آبیاری و … استفاده می‌شود که از بهترین آب‌های دنیا است، اما مصرف بی‌رویه این آب مشکل‌ساز شده است و به نظر می‌رسد شرکت آبفا و وزارت نیرو باید طرح‌های نویی را اجرا کنند که حداقل آب شرب، از آب مصرفی جدا شود.

وی با بیان این که وجود نیترات در آب برخی از مناطق جای نگرانی ندارد، گفت: بخشی از غرب تهران عمدتا به سمت کرج، کیفیت آب متفاوت است، اما جای نگرانی نیست.

خداکرمی با بیان این که این اطلاعات بر اساس پایش جدید ارائه می‌شود، گفت: موسسه‌ای که آب تهران را پایش می‌کند، یک موسسه آلمانی است که با استاندارد بالاتر کل آب تهران را پایش می‌کند.

وی با بیان این که اگر بتوانیم مصرف بی‌رویه آب را کنترل کنیم، می‌توانیم از منابع آبی با کیفیت‌تری استفاده کنیم، گفت: مصرف بی‌رویه آب، سبب شده که از آب‌های مختلفی برای تامین آب تهران استفاده شود که این مساله مشکل ساز می‌شود و هر چقدر که مصرف آب کاهش یابد می‌توانیم از منابع با کیفیت‌تری استفاده کنیم.

error: Content is protected !!