چگونه توان بدن را در نیمه دوم ماه رمضان بالا ببریم؟

چگونه توان بدن را در نیمه دوم ماه رمضان بالا ببریم

یک متخصص تغذیه در خصوص تأمین انرژی برای روزه گرفتن در ایام باقی مانده ماه رمضان توضیحاتی را ارائه داده است

پیمان نیستانی متخصص تغذیه؛ با اشاره به کاهش مشکلات روزه داری در نیمه دوم ماه رمضان اظهار کرد: برای اینکه در نیمه دوم ماه رمضان در طول روزه داری بتوانیم پرانرژی تر از قبل و بدون بروز هیچگونه مشکلی از لحاظ بنیه روزه بگیریم باید سعی کنیم که از مواد مغذی و املاح معدنی بیشتر استفاده کنیم.



وی عنوان کرد: بهتر است در بین وعده افطار و شام از ۲ واحد میوه و سبزیجات استفاده کنیم، زیرا این مواد سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی بوده و توان و بنیه بدن را برای گرفتن روزه چندین برابر می کند.






نیستانی تأکید کرد: حتماً در وعده سحر یک واحد میوه و سبزیجات میل شود تا علاوه بر تأمین کالری مورد نیاز بدن این مواد غذایی سبب می شود تا در طول روز انرژی و توانمان کاهش پیدا نکند و به خوبی بتوانیم بر تشنگی و حتی گرسنگی در طول روز غلبه کنیم.



وی اظهار کرد: روزه داران بهتر است وعده افطار و شام را یکی نکنند و به جای مصرف یک وعده پر حجم ۳ الی ۴ وعده کم حجم و پرکالری استفاده کنند تا انرژی شان در طول روزه داری در این مدت باقی مانده تا پایان ماه رمضان حفظ شود.







نیستانی ادامه داد: بهتر است در وعده افطار افراد روزه دار یک لیوان شیر کم چرب استفاده کنند تا بسیاری از مواد معدنی و کلسیم مورد نیاز بدن از این طریق تأمین شود و روزه داران در طول روزهای ماه رمضان دچار تشنگی و کمبود انرژی نشوند.



وی اظهار کرد: مصرف مولتی ویتامین و مکمل ها در طول روزه داری هیچ ضر ورتی ندارد و افرادی که دارای برنامه غذایی منظم هستند این مکمل ها برای تأمین انرژی و توانشان در طول روز بی فایده است.






نیستانی ادامه داد: مولتی ویتامین به عنوان یک مکمل در کنار وعده غذایی می تواند سودمند باشد، اما به تنهایی نمی تواند انرژی مورد نیاز را برای روزه گرفتن در ماه رمضان تأمین کند.



وی یادآور شد: افراد نباید در وعده سحر پرخوری کنند، زیرا این کار باعث می شود که در طول روز نه تنها انرژی کافی کسب نکنند بلکه باعث بروز تشنگی در آن ها می شود.



باشگاه خبرنگاران جوان

error: Content is protected !!