آغاز واکسیناسیون خودرویی در استان مرکزی از دوشنبه هفته جاری

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد جمالیان ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی اظهار کرد: هفته گذشته در این ستاد مقرر شد دلیل کسب رتبه نخست موارد بستری توسط استان مرکزی در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد که براساس پرسش نامه تکمیل شده در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان، بیشترین علت بستری بیماران، سفرهای نوروز و مراسم‌های تجمعی مانند مراسم ختم است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت سیار استان مرکزی است، گفت: این تعداد جمعیت صبح‌ها وارد و شب‌ها از استان خارج می‌شوند که این اتفاق میزان گردش ویروس را بالا می‌برد ضمن اینکه در هفته گذشته شاهد افزایش ترددهای جاده‌ای در استان بوده‌ایم به طوری که استان مرکزی دومین استان پرتردد جاده‌ای در کشور اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: این آمار هشدار می‌دهد که با افزایش موارد بستری روبرو هستیم و در هفته آینده نیز موارد بستری افزایش خواهد یافت.

جمالیان با ابراز رضایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم شب‌های قدر، گفت: از هفته آینده تزریق نوبت دوم برای بخشی از افراد واکسینه شده در مرحله اول آغاز می‌شود و عملاً یکی از سالن‌های ورزشی اراک به این امر اختصاص می‌یابد و لازم است که برای انجام واکسیناسیون نوبت اول برای گروه‌های سنی مشخص شده، یک سالن دیگر به این امر اختصاص یابد.

وی ادامه داد: از دوشنبه هفته جاری واکسیناسیون خودرویی در محل دانشگاه امیرکبیر آغاز به کار خواهد کرد و تمامی امکانات و الزامات در نظر گرفته شده است، البته در روند تأمین زیرساخت‌ها مانند تأمین رایانه و نیروهای حراست قدری تعلل و کندی وجود دارد که باید در این راستا تسریع بیشتری صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه واکسیناسیون بالای ۷۵ سال از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: ۶۷ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند و ۴۸ ساعت نیز فرصت تزریق واکسن برای افراد واکسینه نشده بالای ۸۰ سال اعلام شد که حدود ۲ هزار نفر مراجعه داشتند و در کنار واکسیناسیون بالای ۷۵ سال در صورت مراجعه افراد بالای ۸۰ سال همچنان واکسن تزریق می‌شود و نگرانی خاصی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان با ازدحام و شلوغی خاصی روبرو نبوده است و شرایط تحت کنترل است ولی از مردم استان خواهشمندیم در ساعت مشخص اعلام شده مراجعه داشته باشند و با راه اندازی واکسیناسیون خودرویی قطعاً با کاهش ازدحام همراه خواهد بود.

error: Content is protected !!