آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۰تا ۷۵ سال در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از یکم خردادماه ۱۴۰۰، واکسیناسیون گروه سنی ۷۰ و ۷۵ سال در شهر اراک و تمامی شهرستانهای استان آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: در شهر اراک با اضافه شدن یک مرکز دیگر در چهار مرکز، سالن ورزشی شهید ساکی واقع در معاونت بهداشتی خیابان دانشگاه بلوار کشاورز؛ سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی؛ پایگاه مدیریت بحران منطقه ۵ شهرداری اراک در خیابان انتهای قائم مقام جنب استخر شهرداری و دانشکده فنی امیرکبیر (واکسیناسیون خودرویی) انجام واکسیناسیون این گروه با هماهنگی و همکاری معاونت بهداشت دانشگاه انجام می‌شود.

جمالیان خاطر نشان کرد: افراد ۷۰ الی ۷۵ سال تنها مطابق دعوت تلفنی همکاران بهداشتی در ساعت و روز مقرر در یکی از این چهار محلی که به آنها اعلام می‌شود، حضور به عمل آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰۰ نفر در این گروه سنی قرار است مراجعه کنند، گفت: به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام که بستر مناسبی برای انتقال ویروس کرونا است از مردم عزیز خواهشمندیم تنها مطابق دعوت تلفنی به مراکز مراجعه کنند و از حضور غیر هماهنگ شده شدیداً پرهیز کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین گروه سنی بالای ۷۵ سال که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن کرونا خود نشده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از چهار مرکز ما جهت انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: در حال حاضر انجام هر چه سریع‌تر واکسیناسیون کرونا یکی از راه‌های مؤثر در کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر کرونا است اما تا انجام روند کامل واکسیناسیون نیاز است که همچنان نکات بهداشتی به دقت اجرا شوند و افراد حتی در صورت زدن واکسن تا انجام کامل روند واکسیناسیون و واکسینه شدن اکثریت گروه‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

error: Content is protected !!