آغاز واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ ساله ها هفته آینده در اردبیل

‌شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تأیید کشوری تزریق واکسن برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله در استان اردبیل نیز آغاز می‌شود تا به تدریج شاهد ریشه‌کنی بیماری کرونا در ماه‌های آینده باشیم.

وی تصریح کرد: با جان باختن پنج بیمار کرونایی دیگر در استان اردبیل مجموع فوتی‌های کرونا از ابتدای اپیدمی این بیماری به بیش از دو هزار و ۴۳۲ نفر رسیده و همچنان روند شکننده‌ای را در شیوع بیماری کرونا در سطح استان اردبیل شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بستری شدن روزانه ۶۰ بیمار در مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: در نقطه مقابل ۵۵ بیمار نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

حبیب‌زاده افزود: تعداد فوتی‌ها در سطح استان به کمتر از پنج نفر رسیده و با تزریق واکسن در گروه سنی ۱۸ سال به بالا و همچنین آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها می‌توانیم امیدوار به مهار بیماری در موج‌های بعدی باشیم.

وی به افزایش مراکز تزریق واکسن در مناطق مختلف استان به ویژه اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در اردبیل ساکن هستند، تاکنون ۳۱۲ هزار دوز واکسن در شهرستان اردبیل تزریق شده است.

حبیب‌زاده روند تزریق واکسن را در شهرستان اردبیل با شتاب مطلوب در دوز اول و دوم یادآور شد و خاطر نشان کرد: به رغم افزایش مراکز واکسیناسیون روزهای خلوتی را در این مجموعه‌ها شاهد هستیم و هیچ صفی در این مراکز تجمیعی و واکسیناسیون به وجود نیامده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در ۳۱ مرکز جامع سلامت و هفت مرکز تجمیعی در شهرستان اردبیل کار واکسیناسیون با همت سپاه و ناحیه بسیج در حال انجام است و به مقدار کافی واکسن در مراکز تجمیعی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق می‌شود و این روند با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

error: Content is protected !!