آگاهی‌ درباره جزییات واکسن کرونا از ترس روانی جامعه می‌کاهد

محمد حاتمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هر نوع ترس و وحشت غیرمنطقی نشات گرفته از ابهام در رابطه با مساله است. عدم آگاهی و اطلاعات درباره یک موضوع (به ویژه مساله مرتبط با سلامت) می‌تواند انسان را دچار ترس و نگرانی کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز ترس و نگرانی برخی از گروه‌های جمعیتی ناشی از برخی شبهات درباره نوع واکسن، عوارض آن و نتایج واکسیناسیون است.

حاتمی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در خصوص این مباحث آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی کرده و اطلاعات دقیق و جامعی در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی یادآور شد: به عنوان مثال اعلام می‌شود، یک میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است، به منظور کاهش و رفع تنش و نگرانی در جامعه باید نوع این واکسن نیز به مردم اطلاع داده شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور توضیح داد: در واقع نوع واکسن‌های وارداتی، عوارض هر یک از این برندها و نتایج تزریق هر یک از انواع واکسن باید در اختیار مردم قرار بگیرد.

حاتمی خاطرنشان کرد: انتشار برخی کلیپ‌ها در فضای مجازی و بازتاب اخبار و اطلاعات رسانه‌های خارجی نیز که گاها ترس روانی جامعه را دامن می‌زند، باید مورد توجه قرار گرفته و توسط جامعه پزشکی تشریح شود.

وی با تاکید بر اهمیت شفاف‌سازی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا باید در خصوص تمامی جزییات با مردم گفت وگو کرده تا شهروندان خود در این باره قضاوت و تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر برخی شهروندان که پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، تزریق دوز دوم آنها به تاخیر افتاده است، پرسش‌های متعددی را در این خصوص مطرح و نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده می‌کنند.

این در حالی است که مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا روز یکشنبه (۳۰ خردادماه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم نیز حتما تزریق شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۷۲ هزار و ۸۷۱ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۲۴ دوز رسید.

error: Content is protected !!