آیا استرس باعث خون دماغ می شود؟

آیا استرس باعث خون دماغ می شود

آیا استرس می تواند باعث خون دماغ شود بسیاری از مردم می خواهند بدانند که چرا آنها هر زمان که تحت فشار هستند دچار یک خونریزی بینی می شوند

استرس سبب خون دماغ می شود. استرس می تواند به عوارض بسیاری منجر شود آیا استرس می تواند باعث خون دماغ شود؟ بسیاری از مردم می خواهند بدانند که چرا آنها هر زمان که تحت فشار هستند دچار یک خونریزی بینی می شوند.

شما چندین رگ خونی نازک درست در زیر دیواره بینی خود دارید این رگهای خونی ممکن است به دلیل مصدومیت و یا دلایل دیگر ترک برداشته و سبب خون دماغ شود دو نوع خون دماغ وجود دارد

اگر خونریزی در سپتوم پایین تر از سوراخ های بینی رخ دهد آن خون دماغ قدامی است اگر خونریزی در پشت بینی شما رخ دهد این خون دماغ خلفی است خون دماغ خلفی معمولاً جدی تر است زیرا تشخیص آن سخت و حتی می تواند سبب ضربه به گلو شود عوامل مختلف می تواند سبب خون دماغ شود اما بسیاری از مردم فکر می کنند استرس در آن نقش بازی دارد آیا ممکن است استرس در خون دماغ نقش داشته باشد؟ در اینجا به این سوال جواب داده می شود.

آیا استرس ممکن است سبب خون دماغ شود؟

تحقیقات نشان می دهد در حالی که استرس یک عامل مستقیم خونریزی بینی نیست ممکن است به عنوان یک محرک در بسیاری از موارد موثر باشد این معمولاً زمانی که فشار خون با توجه به استرس افزایش می یابد اتفاق می افتد فشار خون بالا ممکن است باعث یک رگ خونی نازک در بینی شود و آن رگ ترک بر دارد

زمانی که شما به طور مداوم تحت استرس هستید مغز شما چگونه رفتار می کند و چگونه می تواند بر خونریزی بینی تاثیر داشته باشد مغز تغییرات خاصی در بدن برای مقابله با استرس می سازد که معمولاً در نتیجه آن فشار خون افزایش می یابد زمانی که شما تحت فشار ثابت هستند فشار خون همچنان افزایش می یابد و این منجر به تجمع فشار در داخل عروق خونی می شود شریان ظریف در حفره بینی معمولاً اولین جا برای پاسخ به این تغییر در فشار هستند و این منجر به یک خونریزی بینی می شود.

این مهم است توجه داشته باشید که اضطراب معمولاً باعث خون دماغ نمی شود مگر اینکه عوامل دیگر در آن نقش داشته باشد و ممکن است زمانی که داخل بینی در اثر تماس با مواد دارویی، اسپری های بینی و یا یک سرماخوردگی یا آنفولانزا ضعیف شده باشد رخ دهد.

چگونه بدانیم تحت فشار هستیم؟

حالا شما می دانید که استرس چگونه باعث خون دماغ می شود و باید نشانه هایی استرس را بشناسید تا بتوانید از نتایج ناخواسته مهم مانند خون دماغ جلوگیری کنید بسیاری از علائم عاطفی، جسمی و شناختی وجود دارد.

علائم عاطفی

به آسانی نا امید، آشفته و بدخلق شدن.

احساس ضعف داشتن، مانند همه چیز خارج از کنترل است.

داشتن مشکل در تمرکز.

داشتن خودباوری پایین با احساس افسردگی.

داشتن مشکل اجتماعی.

علائم فیزیکی

سردرد.

انرژی پایین.

ناراحتی معده، از جمله یبوست، اسهال و تهوع.

بی خوابی.

درد قفسه سینه با تپش قلب.

از دست دادن میل جنسی.

عفونت های مکرر و سرماخوردگی.

خشکی دهان.

عصبی بودن، صدای زنگ در گوش و عرق کردن دست و پا.

دندان قرچه و فشار دادن فکها.

نشانه های شناختی

افکار تکرار شونده.

دائم نگران بودن.

ناتوانی در تمرکز.

بهم ریختگی.

قضاوت ضعیف.

بدبین.

علائم رفتاری

از دست دادن اشتها یا پرخوری.

اجتناب از مسئولیت.

افزایش استفاده از داروها، الکل و غیره.

احساس عصبی با رفتارهای مانند بی قراری، جویدن ناخن و غیره.

اگر استرس مرتبط با خون دماغ دارید چه کار باید انجام دهید؟

شما می دانید که استرس سبب خون دماغ می شود شما همچنین علائم و نشانه های استرس را می دانید اگر شما می دانید که تحت استرس هستند و خون دماغ شدن های شما مرتبط با استرس است چه باید انجام دهید؟

تنفس خود را ریلاکس کنید: شما باید تنفس خود را کنترل کنید زیرا تنفس سنگین ضربان قلب را افزایش می دهد شما باید سعی کنید داخل یک پاکت کاغذی تنفس کنید و بینی خود را از پشت با دست بگیرید.

خودتان را هیدراته نگه دارید: از دست دادن آب بدن همه چیز را بدتر خواهد کرد شما نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب برای کمک به مرطوب نگه داشتن بینی خود دارید.

در طول ماه های سرد مراقبت کنید: شما باید چیزی را در استر بینی خود قرار داده و در طول ماه های سرد بینی خود را مرطوب نگهدارید.

یک راه خوب نگه داشتن مقداری وازلین و یا یک پماد آنتی بیوتیک مانند Neosporin یا باسیتراسین در بینی می باشد برای این کار از یک سواب پنبه ای استفاده کنید شما همچنین می توانید از اسپری های نمکی بینی استفاده کنید.

نصب مرطوب کننده: شما باید یک مرطوب کننده در خانه خود نصب کرده و هوای خشک را مرطوب نمایید.

اقدامات احتیاطی زیر نیز به جلوگیری از خون دماغ کمک خواهد کرد

داشتن یک رژیم غذایی سالم. بیش از حد از مواد غذایی چرب و گوشت قرمز نخورید چرا که چنین مواد غذایی می تواند کلسترول را بالا ببرد و در نتیجه سبب بیماری شود آنچه که می خورید همچنین بر اضطراب و استرس شما تاثیر دارد زیرا سبب احساس تاسف در مورد غذا خوردن ناسالم خواهد شد عادات غذا خوردن ناسالم خود را تغییر دهید میوه ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود، برای سلامتی بهتر اضافه کنید.

بیش از حد از نوشیدنی های کافئین دار مصرف نکنید. این نوشیدنی باعث افزایش ضربان قلب می شود این ممکن است به شما احساس نگرانی و حتی به یک حمله اضطراب تمام عیار منجر شود.

فعال باشید و ورزش داشته باشید. بدن قوی تر موقعیت بهتری برای مقابله با محرک های استرس زا می باشد. ورزش منظم نیز شما را تقویت می کند اگر ورزش سبب خون دماغ می شود با دکتر خود مشورت نمایید.

متمرکز شوید و خود را مشغول نگه دارید. شما لازم نیست که در مورد یک خونریزی بینی تمام وقت نگران باشید فقط مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهید و بر روی اهداف خود تمرکز کنید.

چه چیزهای دیگر می تواند سبب خونریزی بینی می شود؟

آیا استرس می تواند باعث خون دماغ شود؟ بله می شود آیا چیزهای دیگری هم وجود دارد که باعث خون دماغ شود؟ بله، وجود دارد شما ممکن است در نهایت یک خونریزی بینی در اثر دستکاری بینی و یا تخلیه بیش از حد بینی داشته باشید سایر علل خون دماغ شامل آلرژی، سینوزیت حاد، استفاده از آسپرین، مصرف کوکائین، سینوزیت حاد، مواد محرک شیمیایی (آمونیاک)، انحراف سپتوم بینی، ضربه به بینی و جسم خارجی در بینی می باشد استفاده بیش از حد از اسپری های بینی برای درمان آلرژی ممکن است سبب خون دماغ شود.

برخی از علل کمتر شایع خونریزی بینی مانند مصرف الکل، سرطان خون، پورپورای ترومبوسیتوپنیک ایدیوپاتیک، جراحی بینی، پولیپ بینی، تومور بینی و یا بارداری سه ماهه دوم می باشد

وب سایت رژیم سلامتی

error: Content is protected !!