ابتلای ۲۵۰۰نفر به کرونا طی یک روز در فارس/افزایش تخت بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرزاد لطفی، گفت: ساده انگاری و بی توجهی به کروناویروس به ویژه در تعطیلات نوروز، آغازگر موج چهارم این ویروس در کشور و استان شده است.

او با بیان اینکه قدرت سرایت پذیری و بیماری زایی ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی بالاتر از گونه‌های دیگر است، افزود: موج چهارم بسیار سنگین و خطرناک‌تر پیش بینی شده، به طوری که طی چند روز گذشته، وضعیت قرمز در استان، از سه شهرستان به ۲۳ شهرستان رسید و مابقی شهرستان‌ها به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده‌اند که روزانه نیز وضعیت رنگ بندی کرونا در فارس در حال تغییر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در روز گذشته بیش از ۵ هزار تست تشخیصی کرونا ویروس به روش pcr و سریع در سطح استان انجام شده که نیمی از آن مثبت بوده که بسیاری از این آمارها بی سابقه بوده و نشانگر چرخش سریع ویروس در جامعه است.

دکتر لطفی همچنین از ۴۴ مرکز فعال منتخب درمان سرپایی کرونا ویروس در استان خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ بیمار مشکوک و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته مستقر در سطح استان مراجعه کردند و بیش از ۳۰۰ بیمار جدید با علائم کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند.

او ادامه داد: در روز گذشته با همکاری نیروهای بسیجی در راستای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی»، بیش از ۱۰ هزار تماس تلفنی با هدف بررسی وضعیت مبتلایان به کروناویروس و قرنطینه و مراقبت‌های در منزل انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع)، شهید دکتر فقیهی و شهید دکتر چمران از بیماران مبتلا و مشکوک به کروناویروس، از پیش بینی افزایش تخت‌های بیمارستانی خبر داد.

همچنین دکتر لطفی با اشاره به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام سریع واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ از تحویل تا تزریق، از پیش بینی چند محل برای واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در فارس خبر داد و گفت: با آغاز واکسیناسیون عمومی در آینده‌ای نزدیک، باید بستر مناسب برای تزریق سریع به هم استانی‌ها آماده شود.

error: Content is protected !!