ابتلای ۳۵ نفر از کادر درمانی قوچان به کووید ۱۹

داوود خوش شکن روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گلایه از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط برخی از مردم افزود: این امر موجب افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ طی روزهای اخیر شده است.

فرماندار قوچان نیز گفت: این شهرستان در خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا در وضعیت‌های هشدار و قرمز در نوسان بوده و جلسات مقابله با این ویروس به ‌صورت مستمر برگزار و در چهارچوب سیاست‌های کلی و براساس شرایط جغرافیایی و فرهنگی تصمیماتی اخذ می‌شود.

هادی رجایی نیا افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردها در قوچان کانون یابی این بیماری است که اگر کانون آلودگی وجود داشته باشد تصمیمات سختگیرانه برای آن محدوده اتخاذ میشود و در محل‌های دارای بیشترین آلودگی و ابتلا نظارت‌های کنترلی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه محدودیت‌ها با توجه به شرایط شهرستان به ‌صورت بلندمدت یا مقطعی اعمال می‌شود ادامه داد: ایجاد محدودیت یا بستن صنوف تصمیم رضایت بخشی نیست و عمده تلاش ما به سوی فرهنگ‌سازی و افزایش حساسیت‌های مردمی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

فرماندار قوچان گفت: همراهی مردم موجب می‌شود برخی محدودیت‌ها اعمال نشود و کمترین کار در این شرایط استفاده از ماسک در مراکز عمومی، دولتی، بازار و دیگر اماکن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است. 

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

error: Content is protected !!