ابتکار: پیش بینی ۱۵۰ میلیارد تومان برای تالاب ها و گرد و غبار

رییس سازمان محیط زیست کشور از افزایش ۱۳۳ درصدی اعتبارات این سازمان در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران افزود: در این افزایش اعتبارات ۱۵۰ میلیارد تومان برای مشکل تالاب ها و گرد و غبار پیش بینی شده و ۳۰۰ میلیارد تومان در بحث خودروهای فرسوده و بخش حمل و نقل عمومی به عنوان سود تسهیلات پیش بینی شده است.

وی افزود: اعتبارات محیط زیستی فقط محدود به این سازمان نیست و همه دستگاه ها در این زمینه وظایف و تکالیفی دارند که این مسئولیت‌ها به آن‌ها محول شده است.

ابتکار در مورد مشکل ریزگردها گفت: در بخش اجرا برای مقابله با ریزگردها مطالعات و برنامه ریزی در دولت یازدهم انجام شده است و در اکثر استان‌ها این مطالعات تکمیل یا در حال تکمیل می‌باشد که سازمان جنگل‌ها و مراتع باید این طرح‌ها را در کانون‌های اصلی گرد و غبار عملیاتی کند.

رییس سازمان محیط زیست گفت: یکی از زمینه‌های الگوی مصرف انرژی اصلاح مصارف خانگی است که باید منازل برق، گاز و سوخت خود را کاهش دهند تا نسبت به برخی از معضلات محیط زیستی کمک شود.

وی گفت: یکی از مشکلات کشور مساله الگوی مصرف انرژی است. ایران کشوری است با منابع نفت و گاز که سال‌ها یارانه این منابع مصرف شده است.

ابتکار افزود: براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری در الگوی مصرف تاکید شده است که مصرف انرژی مدیریت شود و الگوی مصرف داخلی را تا ۵۰ درصد اصلاح کنند که این سیاست‌ها به تمام دستگاه‌های دولتی اعلام شده است.

رییس سازمان محیط زیست افزود: براساس برنامه مصوب دولت که در برنامه ششم اجرا می‌شود توافق کاری اعلام کرده‌ایم که برای کاهش گازهای گلخانه‌ای داوطلبانه ۴ درصد غیرمشروط و ۸ درصد مشروط گام برداریم.

error: Content is protected !!