اتحادیه اروپا داروی رمدسیویر را برای درمان مبتلایان کووید-۱۹ تایید کرد

رمدسیویرکمیسیون اتحادیه اروپا استفاده از داروی ضد ویروسی رمدسیویر را برای کمک به درمان بیماران آلوده به کروناویروس جدید تایید کرد.

به گزارش ایسنا، کمیسر بهداشت اتحادیه اروپا گفت: صدور مجوز استفاده از داروی رمدسیویر گام مهمی در راستای مبارزه با کروناویروس جدید است.

در دو مطالعه انجام گرفته در آمریکا مشخص شد داروی رمدسیویر می‌تواند مدت زمانی را که لازم است بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری باشد کاهش دهد. در ماه مه مسئولان حوزه بهداشت و سلامت آمریکا به دنبال استفاده این دارو در چند کشور آسیایی از جمله ژاپن و کره جنوبی، مجوز استفاده از این دارو را برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در شرایط ضروری صادر کردند.  

این مجوز پس از تایید آژانس دارویی اروپا در به کارگیری این دارو برای درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که بیش از ۱۲ سال دارند، دچار ذات‌الریه شده و به اکسیژن مازاد نیاز دارند، صادر شده است.

به گزارش ژاپن تودی، در تحقیقاتی که انجام گرفته مشخص شد تزریق داروی رمدسیویر سرعت بهبود بیماری را در مقایسه با داروهای دیگر افزایش می‌دهد. به طور میانگین مصرف این دارو باعث می‌شود مدت زمان بستری بیمار در بیمارستان از ۱۵ به ۱۱ روز کاهش پیدا کند.

error: Content is protected !!