اثربخشی ۵۰ درصدی واکسن کرونای چین در آزمایشات بالینی برزیل

اثربخشی 50 درصدی واکسن کرونای چین در آزمایشات بالینی برزیلبررسی ها نشان می دهد: واکسن کروناویروس تولید شده در شرکت چینی سینوواک در آزمایشات بالینی برزیل ۵۰.۴ درصد اثربخش بوده است.

به گزارش ایسنا، این بررسی نشان داد که واکسن به میزان قابل توجهی کمتر از داده های قبلی اعلام شده از اثربخشی لازم در برابر ویروس برخوردار است.

واکسن چینی یکی از دو واکسنی است که دولت برزیل آنها را مورد بررسی قرار داده است. برزیل یکی از کشورهایی است که بیشترین موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس را گزارش کرده است.

واکسن کروناویروس تولید شده شرکت سینوواک با استفاده از ذرات ویروسی از بین رفته، سیستم ایمنی بدن را در معرض ویروس قرار می دهد بدون آنکه با واکنش جدی بیماری همراه باشد.

چندین کشور از جمله اندونزی، ترکیه و سنگاپور سفارش خرید این واکسن را داده اند.

هفته گذشته محققان برزیلی اعلام کردند که این واکسن در برابر نوع خفیف تا شدید بیماری از اثربخشی ۷۸ درصدی برخوردار است. اما روز گذشته (سه شنبه) محققان برزیلی اظهار داشتند که این رقم دربرگیرنده داده های مربوط به افراد مبتلا به عفونت های بسیار خفیف که نیاز به کمک بالینی نداشته و واکسن را دریافت کرده اند، نبوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، به گفته محققان بنابراین اکنون با گنجاندن این آمار، میزان اثربخشی واکسن فوق ۵۰.۴ درصد برآورد شده است.

error: Content is protected !!