احتمال تکمیل ظرفیت بیمارستان های اردبیل/ بستری ۳۹۳ بیمار کرونایی

شهرام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در هفته‌های آینده شاهد اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه تری در جهت کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا خواهیم بود اظهار کرد: با تعطیلی برخی اصناف و مراکز خرید امیدواریم مردم از حضور در اجتماعات خودداری کرده و فقط برای کارهای ضروری خود از منزل خارج شوند تا آمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.

حبیب زاده آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که هرگونه سهل انگاری و عدم توجه به محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا موجب افزایش چند برابری مبتلایان خواهد شد چرا که هنوز پیامدهای این بیماری ناشی از سفرهای نوروزی در هفته بعدی مشخص خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به اخذ نمونه‌های سی. پی. آر میدانی در آزمایشگاه‌های مشخص شده سطح شهر اردبیل، متأسفانه درصد نسبتاً بالایی از این نمونه‌ها، مثبت گزارش شده که نشان‌دهنده وضعیت حاد و بحرانی استان است.

ظرفیت بیمارستان‌های اردبیل در حال تکمیل شدن است

حبیب زاده از جان باختن ۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته استان اردبیل خبر داد و گفت: در حال حاضر استان اردبیل روزهای مرگ بار کرونایی را تجربه می‌کند به طوری که ۶۱ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری ۳۹۳ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۷۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۶۱ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل و نمین در وضعیت قرمز و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار، گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نیر و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!