اختلالات جدی مغز در افراد مبتلا به کرونا

التهاب جدی مغز و اختلال در مدار مغز افرادی که در اثر کرونا جان می‌بازند دیده می‌شود و بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از ابتلا به بیماری تغییرات چشمگیری در مغز بیماران دچار کرونا رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته کارشناسان آنچه که در مغز افراد مبتلا به کرونا رخ می‌دهد تقریباً شبیه آنچه است که پزشکان در مغز افرادی که به دلیل بیماری‌های تخریب عصبی مانند بیماری آلزایمر و پارکینسون می‌میرند مشاهده می‌ کنند.

تونی ویس کورای، استاد علوم اعصاب و محقق دانشگاه استنفورد به رویترز گفت: تجزیه و تحلیل بافت مغز از هشت نفر که در اثر کرونا و ۱۴ نفر دیگر که در اثر علل دیگر جان خود را از دست دادند، «تغییرات چشمگیری» در مغز بیماران دچار کرونا نشان داد.

تیم وی در استنفورد به همراه همکارانش در دانشگاه ساربروکن در آلمان هزاران ژن را در هر ۶۵۳۰۹ سلول منفرد گرفته شده از نمونه‌های بافت مغز تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که ژن‌ها با اسکیزوفرنی و افسردگی بیشتر در مغز بیماران کرونا مرتبط هستند.

محققان در بیانیه‌ای گفتند: همچنین علائم پریشانی در سلول‌های عصبی در قشر مخ، منطقه مغز که نقشی اساسی در تصمیم گیری، حافظه و استدلال ریاضی دارد وجود داشت؛ نورون‌ها مدار‌های منطقی پیچیده‌ای را تشکیل می‌دهند که عملکرد‌های بالاتر مغز را انجام می‌دهند.

متخصصان مغز و اعصاب انگلیسی نیز بیان کرده‌اند که عوارض بیماری کرونا شامل التهاب مغز و روان‌ آشفتگی (دلیریوم) تا آسیب عصبی و سکته مغزی نیز است. در بعضی موارد، مشکل عصبی اولین و اصلی‌ترین علامت بیمار بوده است.

error: Content is protected !!