استعدادهای طلایی خود را بشناسید

استعدادهای طلایی خود را بشناسید

حتما برای همه شما اتفاق افتاده است که در برخی مراحل زندگی خود بگویید چرا این اتفاق برای من افتاد چرا همیشه مشکلات وجود دارند چرا من همیشه سرخورده می شوم این سوالات از آن دست سوالاتی هستند که فرد را مجاب می کند به دنبال پاسخ هایی باشد تا زندگی خود را تغییر دهد این تغییرات از خودمان شروع می شود و موضوع یادداشت ما این است که چطور خودمان را بهتر بشناسیم عدم دریافت پاسخ های منطقی, باعث می شود فرد در چرخه ای زندگی کند که مرتبا با چالش های گذشته و حال خود دست و پنجه نرم کند و به مرور زمان دور نمای آینده خود را از دست می دهد دانستن نکاتی درباره خود می تواند به شما کمک کند تا جایگاه واقعی خود را در جهان بهتر بشناسید

۱- بدانید که عاشق چه چیزهایی هستید.


شما عاشق چه مواردی هستید؟ مردم، اشیا و مکان های مختلف؟ چیزی که به آن عشق می ورزید، بخشی از زندگی شما را می سازد. چیزی که شما به آن عشق می ورزید، زمان شما را در برمی گیرد. وقتی فردی در زندگی عشقی ندارد، به این معناست که معنا و مفهوم زندگی را در بازه ای از زمان، از دست می دهد و این خود دلیلی است برای شروع سرخوردگی فرد.


۲- بدانید که مسئولیت چه مواردی را بر عهده دارید


برای هر جنبه از زندگی خود، مسئولیتی تعریف کنید. وقتی در زمینه ای خاص، مسئولیتی را می پذیرید، این بدین معناست که قصد دارید رفتار و نگرش خود را کنترل کنید. مسئولیت پذیری را با شروع کارهای کوچک اما موثر، آغاز کنید و سعی کنید کنترل رفتار خود را هر چند محدود زیر نظر داشته باشید. افرادی که مسئولیت پذیر نیستند، تجربه کافی برای حل مسائل مختلف را ندارند.


۳- بدانید که چه چیزی به شما انگیزه می دهد.


جستجو کنید و بدنبال مواردی باشید که به شما کمک می کنند تا از نظر احساسی، قوی و پرانرژی باشید. چه چیزی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود که برای بیرون آمدن از رخت خواب، امیدوارانه صبح خود را آغاز کنید؟ آیا رویایی دارید که شما را وادار کند برای رسیدن روزی دیگر لحظه شماری کنید؟ یا اینکه می ترسید با چالش های زندگی روبرو شوید؟ ترس انگیزه شما را از بین می برد.


۴- بدانید که در چه مواردی بهترین هستید.


هر فردی استعدادها و پتانسیل هایی را دارد که او را با دیگران متفاوت می سازد. بعضی افراد به سختی می توانند استعدادها و نقاط قوت خود را شناسایی کنند. توجه داشته باشید که استعدادهای طلایی شما، به سادگی قابل کشف هستند و به زیبایی احساسات شما را شکوفا می کنند. کاری را که واقعا دوست دارید انجام دهید. در انجام هر کار و فعالیت جدیدی، شما با ناشناخته های درونی خود اشنا می شوید و این مقدمه ای است برای کشف استعدادهای شما.


۵- بدانید که با چه افرادی در ارتباط هستید.


چه افرادی در ارتباط های شما نقش اساسی را ایفا می کنند؟ جیم ران می گوید: شما میانگین ۵ نفر از افرادی هستید که بیشتر با آنها در ارتباطید. افراد اطراف خود را تغییر دهید تا روابط شما تغییر کند. تغییر در روابط شما را در جایگاهی قرار می دهد که بیشتر به خودتان و پیشرفت هایتان اهمیت دهید. برای شناخت خود، و کم کردن مشکلات سعی کنید دایره دوستان خود را با افراد موفق و رو به رشد شکل دهید.


۶- بدانید که در زندگی چه هدف هایی دارید؟


اگر شما در زندگی خود هدفی نداشته باشید، باید برای تحقق اهداف دیگران تلاش کنید. آیا این منطقی است؟ شما برای یک سال بعد و سه سال بعد خود چه برنامه ای دارید؟ چه مراحل و راهکارهایی برای رسیدن به اهداف وجود دارد؟ هدف ها باعث می شوند که شما با عنصر “برنامه ریزی” آشنا شوید. به کار گرفتن نظم و داشتن برنامه ای منظم، باعث می شود سریع تر از دیگران حرکت کنید.


۷- بدانید که چگونه می توانید به خود اعتماد کنید؟


وقتی بتوانید به خودتان اعتماد کنید، اعتماد به نفس و ارزش های درونی شما به مرور زمان رشد می کنند. بهترین تصمیم ها را می گیرید، چون به خودتان اعتماد دارید که می توانید. با قضاوت های اطرافیان دلسرد نمی شوید چون به ارزش های درونی خود واقف هستید. وقتی به خود اعتماد داشته باشید گزینه مناسبی برای دوستی هستید. مردم به سمت فردی می روند که برای رشد و حفظ ارزش های درونی خود، سرمایه گذاری کرده است.


سعی کنید هر ماه روی یکی از موارد بالا کار کرده و تغییرات رفتاری خود را هر روز یادداشت نمایید تا به مرور زمان یا شناخت هر چه بهتر از خود، راحت تر مسیر زندگی را طی کنید. اگر برای زندگی خود، مسیر مشخصی نداشته باشید، هر جایی می تواند پایان آن باشد.

راضیه آدینه / نویسنده و سخنران انگیزشی

error: Content is protected !!