اضافه وزن قلب را بزرگ‌ می‌کند

برخی از تأثیرات اضافه وزن بر روی قلب را نشان داد. پژوهشگران باور دارند، قلب بزرگ‌تر و سنگین‌تر ضربان قلب را نامنظم می‌کند و از این طریق باعث افزایش حمله‌های قلبی می‌شود.

یک مطالعه جدید در ارتباط با عوارض چاقی و اضافه وزن بر روی اندام‌های مختلف بدن نشان داد، چاقی موجب می‌شود قلب بزرگ‌تر و سنگین‌تر از حد عادی خود شود.

این بررسی که در نوع خود اولین مطالعه است، برخی از تأثیرات اضافه وزن بر روی قلب را نشان داد. پژوهشگران باور دارند، قلب بزرگ‌تر و سنگین‌تر ضربان قلب را نامنظم می‌کند و از این طریق باعث افزایش حمله‌های قلبی می‌شود.

محققان دانشگاه “Queen Mary” در لندن و دانشگاه آکسفورد با بررسی ۴۵۶۱ نفر در انگلیس دریافتند، اگر  فردی با وزنی سالم و متعادل به سمت چاقی پیش رود، قلب وی به میزان قابل توجهی سنگین‌تر از قلب افرادی که چاق هستند، می‌شود. پروفسور استیفان نویسنده اصلی این تحقیق می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که شیوه زندگی ما تأثیر زیادی بر روی سلامت قلب ما دارد؛ به خصوص اگر ما دچار اضافه وزن و چاقی باشیم».

نتایج این بررسی نشان می‌دهد، بحران چاقی در کشورهای آمریکا و انگلیس موجب افزایش سرعت فیبریلاسیون دهلیزی خواهد شد که این موضوع باعث افزایش خطر ابتلا به سکته قلبی می‌شود. این تحقیقات که توسط بنیاد قلب انگلیس صورت گرفته است، نشان می‌دهد: «وزن بیشترین تأثیر خود را بر روی قلب می‌گذارد».

پروفسور فرانچسکو، استاد پزشکی و اِپیدمیولوژی قلب و عروق در دانشگاه واریک و رئیس انجمن فشار خون بالا در انگلیس در پایان گفت: «پیشگیری و کنترل فشار خون بالا، پیشگیری از کلسترول بالا و در نهایت دیابت مهمترین عوامل قابل کنترل برای جلوگیری از آسیب‌های قلبی هستند».

منبع: فارس

error: Content is protected !!