اعتراضات فرانسوی‌ها علیه سیاست‌های کرونایی «ماکرون»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، هزاران نفر از شهروندان فرانسوی در اعتراض به صدور «گذرنامه سلامت» برای دریافت کنندگان واکسن کرونا تظاهرات کردند.

بر اساس اعلام امروز وزارت کشور فرانسه، در این تظاهرات حدود ۱۷۵ هزار نفر شرکت کردند که اندکی کمتر از تجمع اعتراضی ۲۱۰ هزار نفری هفته گذشته در این کشور بود.

یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات شهر پاریس به خبرگزاری رویترز گفت: این گذرنامه‌های سلامت، مردم فرانسه را دچار تفرقه کرده است. فکر می‌کنم این مسئله روشن است و متأسفانه معتقدم باید آن را لغو کنیم.

این تظاهرات مردمی ششمین راهپیمایی اعتراضی است که در هفته‌های گذشته و به صورت متوالی علیه سیاست‌های ماکرون برگزار می‌شود.

اعتراضات فرانسوی‌ها علیه سیاست‌های کرونایی «ماکرون»

مطابق با این قانون، همراه داشتن «گذرنامه سلامت» برای حضور در مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها الزامی است؛ لذا فقط افراد واکسینه شده یا کسانی که تست کرونا منفی داشته باشند می‌توانند از کافه‌ها، قطارهای درون شهری یا هواپیما استفاده کنند.

معترضان بر این باورند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» راه انداخته و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

تظاهرات مشابه هفته گذشته با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه به خشونت گراییده شد.

error: Content is protected !!