افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون شیراز/ واکسینه شدن ۶٨ درصد مردم

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس ظهر چهارشنبه در آئین گشایش بزرگترین مرکز واکسیناسیون شبانه روزی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی با همکاری سپاه فجر استان فارس توانستند اتفاق بزرگی را در سطح استان و کشور ایجاد کرده و اولین مرکز شبانه روزی تزریق واکسن کرونا در بقا متبرکه کشور را افتتاح کنند.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس تصریح کرد: ایجاد مراکز واکسیناسیون مختلف در سطح استان موجب شده تا بیش از ٢ میلیون دوز اول و نزدیک به یک میلیون دوز دوم به جامعه هدف واکسیناسیون تزریق گردد لازم به ذکر است که ٧٠ مرکز واکسیناسیون در استان فارس کار تزریق واکسن کرونا به هم استانیان را در دستور کار دارند.

این مقام مسئول خبر از آغاز واکسیناسیون دانش آموزان طی روزهای آینده داد.

سرهنگ پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز در خصوص این مرکز واکسیناسیون گفت: با همکاری تولیت آستان احمد ابن موسی شاهچراغ و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، فرماندهی سپاه فجر استان و دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمعی استان در حرم مطهر شاهچراغ افتتاح شده است.

علیپور یکی از فعالیت‌های سپاه در دوران کرونا را شناسایی بیماران و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی برشمرد که این مهم در قالب طرح شهید سلیمانی محقق شده است.

به گفته این مقام مسئول ١٧ گیت تزریق واکسن با قابلیت افزایش تا ٣۴ گیت و تزریق ١٠ هزار دوز واکسن روزانه در مرکز واکسیناسیون احمد ابن موسی انجام خواهد شد.

۶٨ درصد از جمعیت بالای ١٨ سال استان واکسن‌ها شدند

مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز. گفت: استان فارس با سرعتی که در تزریق واکسن داشته است اولین استان کشور در این حوزه بوده است و توانسته حجم قابل توجه‌ای از جمعیت هدف را واکسینه کند.

به گفته او ۶۸ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان فارس دز اول و ۳۰ درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند.

error: Content is protected !!