افزایش ابتلای زنان و کودکان گلستانی به کرونا

به گزارش ایرنا؛ عبدالرضا فاضل روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۴۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که تعداد مبتلایان به این بیماری همچنان در حال افزایش است.
وی افزود: در ۲ هفته اخیر بیشتر مبتلایان به کرونا ساکن شهرهای گنبدکاووس، کلاله، مراوه تپه و گالیکش بودند و با روند فعلی، احتمال کمبود تخت در بیمارستان های گنبدکاووس به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی محل مراجعه بیماران شرق گلستان زیاد است.

فرماندار کلاله هم از افزایش هفت برابری شیوع ویروس کرونا در این شهرستان به دلیل کم توجهی شهروندان به رعایت توصیه های بهداشتی خبر داد.

علی اصغر بیانی با بیان اینکه اصنافی که دستور العمل های بهداشتی را رعایت نکنند پلمب خواهد شد افزود: تیم بازرسی شهرستان نظارت مستمر از شهر داشته و با اصناف متخلف برخورد می کند.

استاندار گلستان در نشست چند روز قبل ستاد مقابله با کرونا گفته بود: حدود ۶۰۰ هزار نفر از روستاییان استان در معرض ابتلا به کرونا هستند که یادآوری ضرورت اجرای نکات بهداشتی می تواند منجر به رعایت این توصیه‌ها و کاهش روند ابتلا به این بیماری شود.

کم توجهی شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش روزانه تعداد مبتلایان در هفته‌های گذشته، وضعیت سفید و زرد گلستان را به شرایط قرمز و بحرانی کرونا تبدیل کرده و گلستان را آماده اجرای محدودیت‌هایی همانند اواخر اسفند پارسال و فروردین امسال کرد.

بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، همه شهرهای استان از وضعیت سفید خارج شده و هفت شهر استان در وضعیت قرمز و بقیه در شرایط زرد شیوع کرونا قرار دارند.

محدودیت هایی از قبیل لغو امتحانات دانشگاه ها، تعطیلی آستان مقدس امامزادگان(ع)، تعطیلی بازارهای هفتگی، تعطیلی گیم نت ها و باشگاه های ورزشی، پارک های بازی و مینی پارک های کودکان، تعطیلی تالارها، رستوران ها، کافه ها و کافه باغ ها از هفته اخیر در شهرهای قرمز استان گلستان اعمال شد.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز پنجشنبه گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۴ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۱۳۰ نفر رسید.

error: Content is protected !!