"افزایش جانباجتگان کرونا" در ایران به دلیل کارشکنی در استفاده از روشهای درمانی طب سنتی

دکتر مرتضی مجاهدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره داروهای موثر در درمان کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا راههای مختلفی در طب نوین ادعا شد که توانایی درمان کرونا دارند!

وی ادامه داد: برخی نام داروهای مختلف شیمیایی را مطرح کردند اما نه تنها درمانی در پی نداشت بلکه خسارت مالی و جانی ناشی از عوارض آن داروها متوجه بیماران شد؛ در این میان اما با وجود تست همه راهها، تنها راهی که از سوی مسئولان نظام سلامت کشورمان و ستاد ملی مقابله با کرونا نادیده گرفته شد، روشها و راهکاری درمانی طب سنتی بود!

دکتر مجاهدی متذکر شد: اخیراً سازمان بهداشت جهانی رسماً اعلام کرد داروهای پرسرو صدا و گرانی که تا به امروز بعد از شیوع کرونا بارها تبلیغ شد، بر اساس مطالعات انجام شده هیچ تاثیری بر درمان کرونا نداشته علاوه بر اینکه عوارض زیادی هم داشته است.

وی با اشاره به برخی کارشکنیها برای ممانعت از ورود روشهای درمانی طب سنتی برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستانهای کشورمان یادآور شد: در دانشگاه های علوم پزشکی ایران حتی حاضر نشدند توصیه های طب ایرانی را کارآزمایی و از مطالعات بالینی همکاران طب سنتی استفاده کنند، این در حالی است که میتوان در صورت اثربخشی کارآزمایی بالینی از آن داروها استفاده کرد.

دکتر مجاهدی با تاکید بر اینکه بسیاری از مداخلات طب ایرانی میتوانست بدون عارضه برای درمان کرونا مورد استفاده باشد، تصریح کرد: بسیاری از داروهای گیاهی که از نظر طب نوین عارضه ای هم ندارد، می توانست بر روی بیماران تست شود و در صورت جوابدهی در قالب مقالات علمی منعکس شود و تجویز آن توسعه یابد.

به گفته وی، اثرات بالینی و نتایج اولیه گیاهان دارویی طب سنتی در حال گزارش است، اثرات خوبی از این مداخلات سالم از بیماران مبتلا به کرونا گرفته شده اما نامهربانیهایی براساس دغدغه یا دلایلی که نمیدانیم با طب ایرانی وجود دارد که عمدتاً به دلیل این است که هنوز بسیاری از مسئولان وزارت بهداشت، همکاران دانشگاهی طب ایرانی را هم نپذیرفته اند!

انتهای پیام/

error: Content is protected !!