افزایش خطر مرگ زنان باردار در اثر ابتلا به کووید ۱۹

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات که وضعیت سلامت ۲۴۰ زن باردار مبتلا به کووید ۱۹ را بین ماه‌های مارس و جولای (اسفند و خرداد) سال ۲۰۲۰ میلادی مورد مطالعه قرار داد، مشخص شد نرخ مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در میان زنان باردار به میزان قابل توجهی بالاتر از نرخ مرگ ناشی از این بیماری در بین سایر زنان دارای سن مشابه است.

در جریان این تحقیقات سه زن باردار جان خود را از دست دادند و ۲۴ نفر از داوطلبان در بیمارستان بستری شدند.
بر اساس این تحقیقات، خطر بستری شدن زنان باردار در اثر ابتلا به کووید ۱۹ به میزان ۳.۵ برابر خطر بستری شدن زنان هم‌سن آن‌ها در جمعیت عمومی است. همچنین خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ در میان زنان باردار ۱۳ برابر بیش از زنان هم‌سن آنها است و اغلب زنان باردار مبتلا به کرونا فاقد علامت بوده یا دارای علایم خفیف بیماری هستند. سه زن باردار که در جریان این تحقیقات جان خود را در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند، از اقلیت‌های نژادی بودند و بیماری‌های زمینه‌ای مانند چاقی و فشار خون داشتند.
به گزارش ایرنا ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.
ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic)  به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
شرکت فایزر آمریکا روز ۱۹ ابان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.
انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید ۱۹ فایزر را تایید و شروع به واکسیناسیون کرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Obstetrics and Gynecology  منتشر شده است.

error: Content is protected !!