افزایش مراجعات بیماران کرونایی/ ضرورت تجهیز اورژانس بیمارستان

به گزارش خبرگزاری مهر، پویا پاینده مهر رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا، گفت: در اورژانس در هفته اول نوروز از نظر آماری روزهای متفاوتی را تجربه کردیم. برخی از روزها از انبوه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ برخوردار بودیم، به صورتی که همه تخت‌ها اشغال شده بودند و برخی از روزها نیز با کاهش بیمار مبتلا و خلوتی اورژانس مواجه بودیم.

وی افزود: برآیند آماری سطح شهر تهران، نشان دهنده افزایش میزان ابتلاء به بیماری کرونا است و مسئله حائز اهمیت، داشتن آمادگی لازم در اورژانس برای پذیرش بیماران کرونایی نیازمند بستری است و باید بخشی به عنوان پشتیبان برای اورژانس تعیین شود تا در صورتی که همه تخت‌های اورژانس اشغال شد در هر ساعت شبانه روز بتوان از آن بخش بهره مند شد.

محمد طالب پور رئیس بیمارستان سینا نیز پیشنهاد در نظر گرفتن یک بخش ویژه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به صورت آماده باش را مطرح کرد، تا در صورتی که ۸۰ درصد تخت‌های اورژانس اشغال شدند، بیماران اورژانس به آن بخش انتقال داده شوند.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی بیمارستان سینا در این بحران رسیدگی و ارائه خدمات مطلوب به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و غیر مبتلا به کرونا است. یکسال و اندی است که همکاران بیمارستان سینا در بحران همه گیری کووید، همدلی و فداکاری را ثابت کرده اند و قطعاً در صورت بروز مشکل مجدد خواهند آمده و ایستادگی خواهند کرد.

احمد سلیم زاده رئیس بخش داخلی بیمارستان سینا، گفت: متأسفانه ما به عنوان پزشک در حال پاسخگویی به عوارض بیماری هستیم تا پیشگیری از آن، در صورتی که پیشگیری از بیماری مقدم بر درمان است. سفرهای نوروزی سبب گسترش بیماری و این امر سبب همه گیری بیشتر بیماری در سطح جامعه می‌شود. ما به عنوان پزشک مسئولیت ارتقا سلامتی در جامعه را بر عهده داریم و متأسفانه اگر کادر درمان با خستگی و فرسودگی مواجه شوند سبب افت ارائه خدمات درمانی می‌شود و این مشکل باز دامنگیر مردم جامعه می‌شود.

وی در ادامه افزود: آماده باش یک بخش در صورت نیاز برای بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، پیشنهاد بسیار خوبی است اما باید در نظر داشت نیروی انسانی آن برای درمان و مداوی بیماران نیز باید تأمین شود.

error: Content is protected !!