افسردگی دوران کرونا باید در میان مدت درمان شود

محمد نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای شناسایی ابعاد مختلف افسردگی دوران شیوع کرونا با مشارکت مرکز روان‌درمانی و همچنین روانشناختی کشورمان نخستین همایش در اردبیل برگزار شد تا کارشناسان، محققان و اساتید برجسته دانشگاه در رشته روانشناختی ابعاد مختلف این موضوع را مورد رصد و بررسی قرار دهند.

وی به اضطراب، استرس و افسردگی ناشی از شیوع کرونا در سطح جامعه به ویژه در گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت: آثار بدی را این افسردگی و اضطراب ناشی از بیماری کرونا بر افراد جامعه گذاشته و نوعی پرخاشگری را تشدید کرده است.

استاد روانشناسی دانشگاه‌های اردبیل تصریح کرد: با الگوگیری از فرهنگ اسلامی و روش‌های معنوی می‌توانیم برای مشکلات روانی از جمله افسردگی، اضطراب، استرس و سایر عوامل نگران‌کننده راهکاری درست پیدا کنیم تا فرصت بازیابی روحی و روانی در بین افراد جامعه فراهم آید.

نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بین گروه‌های سنی مختلف کودکان و خردسالان به دلیل حضور دائمی در منزل و عدم تحرک با برخی آسیب‌ها و همچنین ضعف جسمانی روبه‌رو هستند که روی آوردن به تبلت و گوشی نیز بر دامنه این مشکلات و خمودگی آنها افزوده است که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت با مشارکت خانواده‌ها به تدریج این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

وی سلامت روانی گروه‌های مختلف جامعه را یکی از عناصر اصلی در توسعه منابع انسانی عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با راهکارهای درست و منطقی به سمت سالم‌سازی فضای جامعه از بعد جسمی و روانی حرکت کنیم تا آسیب‌های ناشی از کرونا به تدریج ترمیم شود.

استاد روانشناسی دانشگاه‌های اردبیل به ارسال ۲۶۸ مقاله به نخستین همایش روان‌درمانی در ایام کرونا با محوریت دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: از بین این مقالات ۲۰۰ مقاله برتر انتخاب شده و مورد طرح و بررسی در این همایش قرار می‌گیرد.

error: Content is protected !!