امارات متحده عربی دوز سوم واکسن سینوفارم را تزریق می‌کند

به گزارش پایگاه اینترنتی scmp، به نظر می رسد این اقدام باعث می شود که امارات متحده عربی اولین کشوری باشد که در جهان رسما دوز تقویت کننده واکسن کرونا را تزریق می کند. این بیانیه کوتاه پس از آن صادر شد که برخی از ساکنان امارات متحده عربی  به دلیل نگرانی در مورد عدم برخورداری از یک واکنش کافی آنتی بادی، دوز سوم را دریافت کردند.

عالی ترین مقام کنترل بیماری چین ماه گذشته اذعان داشت که واکسن های تولید داخل این کشور از محافظت کمی در برابر ویروس کرونا برخوردارند و این مسئله به سوالات در حال افزایشی درباره اثرات این تزریق می افزاید.

واکسن «سینوفارم» به ستون اصلی کمپین واکسیناسیون امارات متحده عربی تبدیل شده است؛ امارات متحده عربی به امید یک بازگشایی سریع اقتصادی به مصونیت گسترده رسیده است. دبی به شدت از صنایع سنگین خدمات گردشگری و هواپیمایی استفاده می کند ، که توسط ویروس کرونا گرفتار شده است.

امارات متحده عربی در جریان شیوع ویروس کرونا متحمل زیان های هنگفت اقتصادی به ویژه در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری خارجی شده بود، به همین منظور تلاش برای دستیابی به واکسن را در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت این کشور قرار داده است.

شرکت هایی از چین و اروپا به منظور انجام آزمایشات بالینی واکسن های خود، حضوری فعال در امارات داشته و چندین مرحله از این آزمایشات را در این کشور انجام داده‌اند. یکی از شرکت های خارجی که همکاری گسترده‌ای در تولید واکسن کرونا با دولت امارات داشته، شرکت چینی سینوفارم بوده که مراحلی از آزمایشات بالینی واکسن خود را در امارات انجام داده است.

با وجود نتایج اولیه امید بخش واکسن سینوفارم در آزمایشات بالینی در امارات، اکنون که این واکسن که مجوز استفاده گرفته و به بسیاری از شهروندان ساکن امارات تزریق شده، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده که در بدن برخی از افراد دریافت کننده واکسن سینوفارم به اندازه کافی پادتن مقابله با ویروس کرونا ایجاد نشده به همین منظور مرحله سوم تزریق این واکسن در امارات آغاز شده است.

روزنامه «نشنال» چاپ امارات نیز  به نقل از کادر پزشکی این کشور اعلام کرد که با توجه به کافی نبودن پادتن در استفاده کنندگان و دریافت کنندگان واکسن چینی سینوفارم، مرحله سوم تزریق این واکسن به برخی از شهروندان اماراتی آغاز شده است.

دوز سوم و تقویت کننده واکسن سینوفارم ، شش ماه پس از تزریق دوز دوم این واکسن به دریافت کننده این واکسن چینی در امارات ارائه می شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. این ویروس در حال حاضر در بسیاری از کشورها شیوع دارد.

error: Content is protected !!