انجام ۵۸۹ تست سرپایی کرونا در فومن/ ۱۴۶ تست مثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم یکتا پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد شهرستانی کرونا فومن با اشاره به تعداد بالای مبتلایان و بسترهای کرونایی، اظهار کرد: افرادی که دارای کوچک‌ترین علائم بیماری هستند به پزشک یا مراکز درمانی جهت انجام تست کرونا مراجعه کنند.

وی با اشاره بر اینکه طی سه روز گذشته ۵۸۹ نفر آزمایش تست کرونا سرپایی داده‌اند که از این تعداد تست ۱۴۶ نفر مثبت و ۱۴ نفر نیز در بیمارستان فومن بستری شدند، اضافه کرد: عادی انگاری نسبت به ویروس کرونا از سوی عده‌ای شرایط را سخت کرده است.

یکتا با تاکید بر اینکه، ظرفیت و امکانات بیمارستان فومن محدود و جوابگوی همه نیست، افزود: نقش اصناف و اتحادیه‌ها در اطلاع رسانی و آگاهی به بازاریان در این ایام بسیار مؤثر است و بهتر است.

نقش مهم مردم در کنترل کرونا

معاون فرماندار فومن در ادامه این جلسه با بیان اینکه، ساده انگاری و بی توجهی به این بیماری سبب خسارات جبران ناپذیری می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های ما محدود است و در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

سید محمود محتشم خواه با اشاره به اینکه رستوران‌هایی که به صورت بیرون بر ارائه خدمات می‌دهند باید راه عبور و مرور به داخل مغازه را مسدود کنند، افزود: برای افرادی که فاصله اجتماعی و از زدن ماسک خودداری می‌کنند نبایست خدماتی ارائه شود.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در کنترل و مهار کرونا ایفا می‌کنند، گفت: مردم با رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن ترددهای غیر ضروری می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان به قطع این زنجیره کمک کنند.

محتشم خواه به نقش پررنگ رسانه‌ها، فضای مجازی، آموزش و پرورش، سازمان‌های حمایتی، بنیاد شهید در آگاه سازی و توصیه در خانه ماندن به مردم اشاره و اضافه کرد: بخشداران با کمک دهیاران اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه، مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا برای همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است، تصریح کرد، تعطیلی مساجد و مراکز تفریحی، ورزشی، تالارها، قهوه خانه‌ها، اصناف به غیر از گروه یک تعریف شده همچنان ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده فعالیت، این مراکز پلمب خواهند شد.

error: Content is protected !!