اولین ترومبکتومی عروق مغز غرب کشور در کرمانشاه با موفقیت انجام شد

دکتر هزارخانی جمعه شب دراین ارتباط به ایرنا گفت: در این روش با استفاده از دستگاه آنژیوگرافی بای پلین عروق مغزی توسط ماده حاجب مشخص شده و محل انسداد با استفاده از روش‌های مخصوص باز می‌شود و بیمار بعد از مدت کوتاهی می‌تواند به زندگی طبیعی خود باز گردد.

ترومبکتومی نوعی عمل جراحی برای برداشتن لخته خون از داخل عروق یا ورید است.

وی اظهار داشت: مردی ۵۳ ساله با شکایت hemipelegy (فلج کامل دست، پا و تنه سمت چپ) و gaze (خیره نگاه کردن) به سمت راست و اختلال هوشیاری به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه مراجعه کرد که در سی تی آنژیو شریان مغزی میانی انسداد داشت که با انجام ترمبکتومی انسداد شریان رفع و بیمار از ناتوانی نجات یافت.

به گزارش ایرنا، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.  این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.  

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.  

error: Content is protected !!