این خوردنی‌ها شگفت انگیز هستند

این خوردنی ها شگفت انگیز هستند

چاره خیلی از مشکلات در بشقاب هایتان است برخی مواد غذایی چنان خواصی دارند که باعث شگفتی می شوند مثلا اینکه فلفل با استرس و یا بادام با بی خوابی مقابله می کند با ما باشید تا بیشتر با این خواص اعجازانگیز آشنا شوید

چاره خیلی از مشکلات در بشقاب‌هایتان است.برخی مواد غذایی چنان خواصی دارند که باعث شگفتی می‌شوند مثلا اینکه فلفل با استرس و یا بادام با بی‌خوابی مقابله می‌کند. با ما باشید تا بیشتر با این خواص اعجازانگیز آشنا شوید.

خوردن سیب بدون اثر منفی روی خواب می‌تواند خستگی را از جان تان به در کند و آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد. سیب به دو دلیل باعث رفع خستگی و ایجاد آرامش می‌شود و تاثیری مشابه کافئین به جا می‌گذارد. اول اینکه عمل جویدن باعث فعال شدن مغز می‌شود (مانند جویدن آدامس) و دوم اینکه میزان فسفر و فروکتوز موجود در سیب باعث فعال شدن و تقویت سیستم عصبی می‌شود. خواص سیب بی شمار است؛ از کاهش کلسترول گرفته تا ایجاد احساس طولانی مدت. از این به بعد می‌توانید از این میوه برای رفع خستگی و آرامش روحی نیز استفاده کنید.

فلفل برای مقابله با استرس مفید است. اگر از سوزش معده رنج نمی‌برید می‌توانید با جویدن فلفل بر استرس‌هایتان غلبه کنید. به خاطر اینکه مغز در واکنش به تندی فلفل، با سرعت بیشتری آندورفین تولید می‌کند. بهتر است بدانید که آندورفین یکی از هورمون‌های آرامش‌بخش است. علاوه بر این اگر دچار کرامپ‌های عضلانی ناشی از استرس می‌شوید بهتر است بدانید که جویدن فلفل خاصیت مسکنی دارد و برای تسکین دردهای عضلانی موثر است.

بادام سرشار از منیزیم است. به نظر می‌رسد که مصرف روزانه یک مشت بادام بویژه نزدیک خواب باعث آرامش عضلات و عصب‌ها شده، میزان ترشح هورمون خواب یعنی ملاتونین را افزایش و در عین حال میزان کورتیزول یا همان هورمون استرس را کاهش می‌دهد. بهتر است بدانید که با مصرف بادام همچنین می‌توانید خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین چاقی مفرط را نیز کاهش دهید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که بادام یک میان وعده مغذی و حاوی خواص شگفت انگیز است.

گردو خواص فوق العاده ای دارد و نه تنها خوشمزه بوده و برای معده نیز مفید است می‌تواند کیفیت اسپرم را نیز افزایش دهد. گردو باعث بهبود جنبندنگی، حرکت و مورفولوژی منی‌دانه‌ها می‌شود و در نتیجه شانس پدر شدن افزایش پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم روزانه ۷۵ گرم معادل ده عدد گردو متوسط میل کنید. البته بهتر است این میزان را در طول روز میل کنید نه یکجا! اگر از اضافه وزن رنج می‌برید بهتر است کالری دریافتی از طریق مواد غذایی دیگر را کاهش دهید تا میزان کالری دریافتی تان زیاد نشود.

مدت زمان طولانی تصویر بسیار منفی از تخم مرغ درست شده بود. تخم مرغ مسئول افزایش کلسترول و مضر تلقی می‌شد اما بررسی‌ها و مطالعات جدید خط بطلانی به این تصورات کشیده و خوشبختانه روز به روز خواص تخم مرغ آشکارتر می‌شود.این ماده غذایی سرشار از یک ماده مغذی مفید به نام «کولین» است که برای بهبود عملکردهای سلول‌های مغز موثر است. در نتیجه اگر می‌خواهید سلامت مغزتان را ارتقا دهید بهتر است هر هفته چند مرتبه تخم مرغ میل کنید.

یک عدد هویج ۱۵۷ درصد نیاز روزانه به ویتامین A را تامین می‌کند و شهرت زیادی در تقویت قدرت بینایی دارد. اما باید بدانید که خواص هویج به اینجا ختم نمی‌شود. بتاکاروتن موجود در این سبزی باعث تقویت حافظه شده و قدرت حفظ و انتقال مطالب را در ذهن افزایش می‌دهد. توصیه می‌کنیم بخصوص در فصل امتحانات هویج بیشتری میل کنید.

برخی از ترکیبات مفید موجود در بادام هندی که با نام اسید آناکاردیک معروف هستند شهرت زیادی در مقابله باکتری‌های مسئول پوسیدگی دندان دارند. به خاطر اینکه این ترکیبات خواص آنتی‌باکتریایی دارند. اگر نمی‌خواهید به این زودی‌ها دندان‌هایتان را کرم بخورد روزانه چند دانه بادام هندی میل کنید.

اگر به فکر سلامتی خود افتاده اید و به دنبال راهی برای ترک سیگار هستید بهتر است بدن تان را قلیایی کنید. اگر pH خون تان قلیایی تر باشد، نیکوتین جریان پیدا می‌کند. در نتیجه احساس کمبود زیادی نمی‌کنید و به این ترتیب راحت تر سیگار را کنار می‌گذارید. برای قلیایی شدن خون تان لازم است که اسفناج و سبزیجات سبز رنگ، سیر، بادام و چای سبز بیشتری میل کنید و در عین حال مصرف گوشت قرمز، قهوه و قند را کاهش دهید و نیازی به گفتن نیست که الکل هم باید حذف شود.

نتایج پژوهش جدید که در British Journal of Health Psychology به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری می‌خورند احساس رضایت و خوشبختی بیشتری دارند. به طور دقیق تر اینکه محققان مشاهده کردند افرادی که موز و همچنین بروکلی بیشتری مصرف می‌کنند احساس خوشبختی بیشتری نیز دارند؛ در نتیجه اگر مدتی است احساس پوچی می‌کنید بهتر است موز و بروکلی بیشتری مصرف کنید.

error: Content is protected !!