این ۴ عادت اشتباه غذایی باعث مرگ زودرس می‌شود

مطالعه‌ای جدید نشان داده است که مصرف زیاد غذا‌های فرآوری شده و صنعتی با افزایش میزان مرگ و میر ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، خوردن غذا‌های فرآوری شده یکی از عادت‌های بد غذایی است که می‌تواند تأثیر خطرناکی بر سلامتی و عمر انسان بگذارد.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای سلامتی و طول عمر باید به غذا‌های سالم توجه کنید و از مصرف غذا‌های فرآوری شده خودداری کنید.

گوشت‌های فرآوری شده

بررسی اخیر در مورد مصرف گوشت قرمز که بر روی بیش از ۱.۵ میلیون نفر انجام شده، نشان داد که مصرف منظم گوشت فرآوری شده با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ و مرگ زودرس همراه است.

غذا‌های سرخ شده

محققان همچنین غذا‌های سرخ شده را با دیابت نوع ۲ و مشکلات قلبی مرتبط دانسته اند. مطالعات جدید نشان داده است که خوردن روزانه غذا‌های سرخ شده می‌تواند باعث مرگ زودرس شود.

قند‌های اضافه شده

یک مطالعه منتشر شده در مجله Mayo Clinic Proceedings نشان داده است که کاهش مصرف قند‌های اضافه شده باعث کاهش دیابت و مرگ زودرس می‌شود. کاهش مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که حاوی قند‌های اضافی هستند یکی از موثرترین راهکار‌ها برای اطمینان از سلامتی فرد است.

خطر الکل

مصرف الکل با برخی از انواع سرطان مانند سرطان مری ارتباط دارد. نوشیدن بیش از حد مواد غذایی علاوه بر بیماری قلبی عروقی و آسیب به عضلات قلب منجر به نارسایی قلبی، بیماری کبدی، سکته مغزی و آسیب مغزی نیز می‌شود.

error: Content is protected !!