بار بی‌توجهی و عدم رعایت پروتکل‌ها بر دوش کادر بهداشت و درمان تحمیل شد

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت بهداشت، مریم حضرتی روز دوشنبه در هفتاد و هفتمین جلسه مدیران پرستاری سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان کشور در مدیریت و مقابله با کووید ۱۹، شرایط فعلی و ورود به موج چهارم کرونا را حساس خواند و افزود: این در حالی است که خستگی ناشی از سه موج گذشته بر تن پرستاران در خط مقدم مقابله با کرونا هنوز باقی است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بر نظارت مستمر مدیران پرستاری از مراکز درمانی در جهت کیفی سازی مراقبت‌های پرستاری تاکید و بیان کرد: در موج چهارم که موج شدیدتری است، باید مانند موج‌های گذشته این بیماری به شکلی عمل کنیم که مردم مراقبت لازم و با کیفیت دریافت و کمترین خسارت و آسیب را ببینند.

نظارت بر مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری

حضرتی نظارت بر مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل را امری مهم عنوان کرده و افزود: میزان فعالیت این مراکز در بحران کرونا افزایش چشمگیری داشته است، لذا نظارت بر کیفیت ارائه مراقبت توسط این مراکز مهم و حیاتی است و بازدید مستمر توسط کارشناسان مدیریت پرستاری دانشگاه‌ها مورد انتظار است.

وی بیان کرد: واکسیناسیون گروه‌های بهداشت و درمان با اولویت کادر درگیر با بیماران کرونا آغاز شده و تلاش می شود برای پرستاران مراکز مراقبت در منزل نیز تزریق واکسن انجام شود.

تشریح اقدامات معاونت پرستاری در سال ۱۳۹۹

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به فعالیت‌های معاونت پرستاری در سال ۱۳۹۹ گفت: جذب ۲۴ هزار پرستار، برگزاری اولین آزمون صلاحیت حرفه ای، ابلاغ آیین نامه تاسیس مراکز ارائه مراقبت طولانی مدت (LTC)، ابلاغ آیین نامه مراقبت تسکینی، طرح پرستار پیگیری، ایجاد ردیف سوپروایزر کنترل عفونت، یکسان سازی حقوق پرسنل شرکتی در دانشگاه‌های مختلف، ابلاغ آیین نامه کمک پرستاری، تشویق هزار نفر از کادر پرستاری درگیر کرونا، افزایش قابل ملاحظه پرستاران نمونه کشوری و تقدیر از زوج های پرستاری که در ایام کرونا و بدون برگزاری مراسم زندگی مشترک‌شان را آغاز کردند، از جمله فعالیت های معاونت پرستاری در سال ۱۳۹۹ بود که به ثمر نشست.

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

وی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را به عنوان یک اولویت در دستور کار معاونت پرستاری عنوان کرد و افزود: امیدواریم که این اقدام مهم در سال جاری اجرایی شود.

در ادامه این نشست، مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، البرز، زنجان، لرستان، زاهدان، کرمانشاه، اراک، شاهرود، ساوه، یاسوج، بابل، تربت جام، نیشابور و کرمانشاه مباحث مرتبط با حوزه پرستاری را مطرح و به سوالات آنان توسط معاون پرستاری پاسخ داده شد.

error: Content is protected !!