بازیابی توان بیماران و تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف "روغن حیوانی"

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر حسین اکبری در برنامه انارستان اظهار کرد: ویروسهای راینو، آنفلوآنزا و کرونا  در بدن انسان از علائم سرماخوردگی هستند، کرونا ویروس که تاجی شکل است ژنوم کاملا ناپایداری دارد و باعث می‌شود جای بازهای عالی ویروس دائما تغییر کند و همین این امر ساخت واکسن ویروس کرونا را سخت کرده است.

وی با استقبال از تولید واکسن در کشورمان، واکسیناسیون را از بهترین راههای مقابله با ویروس کرونا دانست و افزود: دلیل اینکه در حال حاضر بسیاری از بیماریها وجود ندارد، همین واکسیناسیون بوده است پس نباید برای تزریق واکسن به طور تعصبی موضع‌گیری کنیم؛ در قدیم با مایه‌کوبی، فرد از ویروس آبله مصونیت پیدا می‌کرد و آبله نمی‌گرفت؛ همینطور واکسن ب ث ژ که فرد را از ابتلا به بیماری توبرکلوزیس یا  سل مصون می‌کند؛  پس همه واکسن‌ها بد نیستند و بررسی سلامت  نمونه خارجی آن هم به عهده وزارت بهداشت است که بعد از تایید نهایی می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

این متخصص طب سنتی گفت: ویروس کرونا به خودی خود توانایی تکثیر شدن ندارد؛ برخی دانشمندان حتی به زنده بودن این ویروس شک دارند! این ویروس یک انگل داخل سلولی اجباری است که برای تکثیر باید وارد بدن انسان شود و راه‌های ورود آن به بدن، بیشتر دهان و بینی است؛ وقتی ویروس در هوا معلق است، می‌تواند با ورود به بدن تکثیر شود؛ در واقع با ورود تنها یک ویروس، هزاران و بلکه میلیونها ویروس در بدن تکثیرمی‌شود.

دکتر اکبری افزایش سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با بیماریها به‌ویژه ویروس کرونا ضروری دانست و افزود: بدن برای تامین انرژی و تقویت سیستم ایمنی به غذای مناسب نیاز دارد؛ اگر بدن انرژی  زیادی صرف تبدیل غذا کند، ضعیف خواهد شد مثلا وقتی ماست می‌خوریم باید بدن قدرت برابری برای تبدیل آن به انرژی را داشته باشد در غیر این صورت کسی که بدن ضعیفی دارد اگر در فصل سرما از ماست استفاده کند که درون یخچال هم بوده، سیستم ایمنی بدن خود را کاهش می‌دهد! مصرف  پنیر پیتزا و دیگر غذاهای سرد هم انرژی بیشتری از بدن می‌گیرند و باعث کاهش سیستم ایمنی می‌شود، در حالیکه عسل برای تبدیل به انرژی سلولی، قوت کمتری از بدن می‌گیرد.

وی درباره مصرف روغن‌های حیوانی تهیه شده از شیر گاو معروف به “روغن زرد گاوی” که بیشترین انرژی را در بدن تولید می‌کند، گفت: باید غذاهایی استفاده کنیم که راحت‌تر تبدیل به انرژی شوند؛ در قدیم می‌گفتند هر کس زیاد روغن حیوانی مصرف کند، سکته کرده و می‌میرد اما  سازمان جهانی بهداشت بعد از ۷۰ سال اعلام کرد که اشتباه کرده‌ایم؛ اخیراً در کتاب شوارتز از کتب مرجع جراحی طب جدید آمریکا، برای “ناقحین” یعنی بیمارانی که در حال ریکاوری دوران نقاحت هستند، مصرف روغنهای حیوانی توصیه شده است.

این متخصص طب سنتی، گوشت گوسفند و دیگر گوشتهای گرم را در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر دانست و متذکر شد: مصرف زیاد گوشت باعث میشود معادله به نفع ویروس تغییر کند؛ بسیاری تصور می‌کنند که اگر گوشت زیاد بخورند خوب است در حالیکه باعث بیماری است؛ مصرف دو مرتبه قطعات کوچک گوشت گوسفند در هفته،  بهتر از استفاه مقدار زیادی گوشت مرغ در طول هفته هست؛ این فرهنگ را جا بیندازید که گوشت کم اما خوب مصرف کنیم یعنی حجم را کم کرده و کیفیت را بالا ببریم.

دکتر اکبری با اشاره به تاکید “بوعلی سینا” که سلامتی را جوهر وجود خوانده است، گفت: استفاده از هوای سالم با دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و نیز مصرف آب سالم در حفظ سلامتی موثر است؛ آب شهری کلر دارد، اگر چند ثانیه بجوشد و درب آن باز باشد، کلر آن میپرد؛ کلر اثر سمی روی سلولهای بدن دارد و آب سرد، انرژی سلولهای بدن را می‌گیرد پس باید از آب گرم یا ولرم استفاده کرد تا سالم بمانیم.
 
وی متذکر شد: سموم بدن از طریق دفعیات خارج می‌شود و متاسفانه در جامعه کنونی شهری ۷۰ درصد مردم که فعالیت بدنی زیادی ندارند دچار یبوست هستند؛ سیستم ایمنی بدن هم مستقیماً با یبوست ارتباط دارد همچنین ترس و استرس از دیگر موارد کاهش سطح سیستم ایمنی بدن است؛ پس فردی که بدور از ترس و استرس از هوای سالم، آب سالم و  ورزش استفاده کند، بدنش از ویروس قوی‌تر خواهد شد و اصلاً کرونا نخواهد گرفت‌.

دکتر اکبری افزود: با طب سنتی می‌توانیم کرونا را شکست دهیم همانگونه که چین  با جمعیتی تقریباً بیش از ۲۰ برابر کشور ما با استفاده از طب سنتی، توانست این بیماری را کنترل کند؛ هنوز واکسنی در این کشور وجود ندارد و ادعایی هم برای اینکه  کرونا را با واکسن شکست داده‌اند، نکرده اند؛ تنها با استفاده از اصلاح سبک زندگی،  چین توانست این بیماری را کنترل کند.

این متخصص طب سنتی توصیه کرد: به‌جای چای سبز و چای سیاه که انرژی سلول‌های ایمنی بدن را کم می‌کند از بادرنجبویه، زعفران، زنجبیل، دارچین، چای کوهی، نعنا، پونه، آویشن، سیاه‌دانه و … برای دمنوش‌ها استفاده کنید؛ در خانه اسپند دود کنید و از دود “عنبرنسارا” مخصوصاً در زمان بیماری بهره گیرید همچنین مخلوط آب جوش با نبات و زعفران هم سیستم ایمنی بدن شما را افزایش می‌دهد.

فصل چهارم “انارستان” روزهای زوج هر هفته از شبکه افق در حال پخش است و متخصصان علم طب در این برنامه، در حوزه سلامت از منظر طب سنتی به بحث و گفتگو می‌نشینند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

error: Content is protected !!