با این خرماها در ماه رمضان تا افطار پرانرژی بمانید+ دستورالعمل

با این خرماها در ماه رمضان تا افطار پرانرژی بمانید دستورالعمل

خرما یکی از سفره نشینان اصلی وعده افطار و سحر در ماه رمضان است, این طعام بهشتی را در این روزها به زیبایی تزیین کرده و از میهمانان خود پذیرایی کنید

با ترکیب خرما با برخی دانه های آجیل و سایر مواد خوراکی می توانید یک وعده غذایی بسیار مقوی و خوشمزه درست کنید که باعث احساس سیری در روزه دار برای مدت زمان بیشتری می شود.



ترکیب خرما با گردو و پودر نارگیل از جمله مشهورترین تزئینات برای خرما در ماه رمضان است، اما می توانید دسرهای خوشمزه دیگری نیز با این ماده غذایی ارزشمند درست کنید و سفره افطار را زیبا و برای مهمانان و روزه داران آماده کنید.





مخلوط خرما با دانه های آجیل و میوه خشک




این خوراک حاوی مقادیر بالایی از انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است و بویژه در وعده سحر می تواند یک مکمل غذایی و دارویی مفید برای روزه داران باشد.



طرز تهیه:


مقداری خرمای بدون هسته به میزان یک پیمانه به همراه یک فنجان میوه خشک (گیلاس، آلبالو، یا میوه دلخواه) و دانه های آجیل مانند گردو یا بادام را دریک همزن برقی ریخته به طور کامل به هم بزنید تا تبدیل به یک خمیر یکنواخت شود.



خمیر بدست آمده را روی تخته تهیه غذا قرار دهید و با وردنه آن را صاف کنید، سپس براساس سلیقه آن را به قطعات کوچک مربعی تقسیم کنید، همچنین می توانید با استفاده از قالب های دلخواه آن را به اشکال مورد علاقه خود درآورید.



این خوراکی پرانرژی را در میان کاغذهای مومی قرار دهید و آن را به مدت یک هفته در یخچال نگهداری کنید.




شیرینی خرمایی




این شیرینی هم یکی از خوراکی های پرطرفدار در سفره های افطار است و یک میان وعده مقوی و خوشمزه بین زمان افطار تا خوردن شام است.



مواد لازم برای تهیه این شیرینی عبارتند از:


یک کیلوگرم آرد سمولینا، ۳۰۰ گرم کره، یک دوم پیمانه روغن گیاهی، یک فنجان آرد، وانیل یک قاشق چایخوری، سه چهارم قاشق چایخوری بکینگ پودر، مخمر یک قاشق غذاخوری، شکر یک قاشق چایخوری، یک دوم فنجان آب، یک دوم فنجان آب یا شیر، یک دوم فنجان گلاب.



روش تهیه:


در یک کاسه آرد و کره را اضافه کرده و تفت دهید تا زمانی که طلایی رنگ شود. روی خمیر را بپوشانید و آن را برای یک شب کنار بگذارید تا ورم کند.



روز بعد وانیل، نمک و بیکینگ پودر را به خمیر اضافه کنید، همچنین مخمر را با آب و شکر مخلوط کنید و مجدداً به خمیر اضافه کنید.



در مرحله بعد عصاره گل یا گلاب را به خمیر اضافه کنید وآن را ورز دهید تا فرم بگیرد، دقت کنید که خمیربه دست ها نچسبد.



مرحله دوم این شیرینی اضافه کردن خرما به خمیر است.



مواد لازم:


مقداری خرمای بدون پوست، یک قاشق غذاخوری دارچین، یک دوم قاشق غذاخوری هل، ۵۰۰ گرم گردو، یک دوم فنجان شکر، ۵۰۰ گرم پسته و مقداری کره آب شده.



ترکیب تمام مواد بالا را در یک کاسه ریخته با مقدار کمی کره آب شده روی حرارت به هم بزنید تا یکدست شود.



در مرحله بعد خمیر را به صورت گلوله های کوچک درآورده با وردنه آن ها را صاف کرده مقداری از خرما را درون آن گذاشته و لبه های خمیر را به هم بچسبانید، همچنین می توانید از قالب های مخصوص برای این شیرینی هم استفاده کنید. خمیر های آماده را می توانید درون فر گذاشته در دمای ۲۴۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه آماده کنید یا می توانید این خمیر ها را در تابه به همراه مقداری کره سرخ کنید.




بستنی وانیلی با خرما




از جمله دیگر خوراکی ها اضافه کردن خرما به بستی وانیلی پس از افطار است که می تواند یک میان وعده خوب و مقوی و تقویت کننده اعصاب معده تا قبل از خوردن شام باشد. هر چند که نباید این خوراکی را بلافاصله پس از نوشیدن چای یا آبجوش مصرف کرد.



منبع: thekitchn



باشگاه خبرنگاران جوان

error: Content is protected !!