با میوه های چاق کننده آشنا شوید

تصوری کلی در میان افراد وجود دارد که مصرف میوه ها و جایگزینی آنها با مواد غذایی دیگری مانند برنج و نان موجب لاغری و کاهش وزن می شود. اما واقعیت این است که برخی میوه ها نیز چاق کننده هستند. اما چه میوه هایی چاق کننده هستند؟ در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

با میوه های چاق کننده آشنا شوید

انجیر

انجیر یک میوه مغذی است که سرشار مواد قندی و معدنی می باشد. کالری و قند انجیر بسیار بالاتر از آن است که شما با فعالیت های روزانه بتوانید آن را بسوزانید پس در صورتی که ورزش نمی کنید و قصد کاهش وزن دارید بهتر است به جای انجیر از میوه های دیگر استفاده کنید. این را در نظر بگیرید که اسموتی انجیر و شیر سویا یک ماده غذایی سالم برای افرادی است که قصد وزن اضافه کردن دارند.

 

آووکادو

آووکادو یک میوه غیر بومی در ایران است که هنوز در میان مردم شناخته شده نیست. از این جهت چندان هم تولید و مصرف نمی شود. با این حال بد نیست بدانید هر آووکادو حداقل ۴۰۰ کیلو کالری دارد. این حجم از کالری در میوه هایی مانند موز هم دیده نمی شود. پس اگر قصد دارید آووکادو را امتحان کنید حتما کمی محتاط باشید.


خرما و کشمش

این دو میوه را در کنار یکدیگر می آورم دلیل آن هم مشخص است. آنها بسیار پر کالری ، دارای طبع گرم و حاوی قند فراوان می باشند. اما یک دلیل دیگر این دو را به هم نزدیک می کند. آنهم این است که اکثر افرادی که قصد کنار گذاشتن قند و شکر را دارند از این دو میوه در کنار چای استفاده می کنند. البته خرما و کشمش به دلیل حجم بالای انرژی می توانند مانع از پرخوری در وعده های غذایی شوند و مصرف آنها در طول روز بسیار مفید است. اما اگر فکر می کنید که کنار گذاشتن قند و جایگزینی آن با خرما و کشمش می تواند شما را لاغر کند کاملا در اشتباه هستید.

 

هلو، شلیل و آلو زرد

هلو، شلیل و آلو زرد سه میوه شیرین فصل تابستان هستند که کالری بالایی دارند. هر هلو ۶۰ کیلو کالری ، هر شلیل ۵۵ کیلو کالری و هر آلو زرد ۷۵ کیلو کالری انرژی دارند. این را هم بدانید که مصرف این میوه ها نمی تواند مانع از گرسنگی شود پس اگر قصد کاهش وزن در تابستان دارید، این میوه ها را کمتر مصرف کنید.

انگور

انگور یک میوه شیرین است که در انواع مختلف در کشورمان تولید می شود. اما قند بالای انگور و انرژی فراوان آن در صورتی که با ورزش همراه نباشد می تواند موجب چاقی در ناحیه شکم گردد. همانطور که گفتیم انگور انواع مختلفی دارد با این حال می توان اینگونه گفت که در هر ۱۰۰ گرم انگور حدود ۸۰ کیلو کالری وجود دارد. این میزان از کالری در میان دیگر میوه های پر مصرف مانند هندوانه، سیب و پرتغال از همه بیشتر است.

منبع: وب سایت سر زندگی

error: Content is protected !!