بخش خصوصی ۶ میلیون دوز واکسن کرونا وارد می‌کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود خوانساری روز سه شنبه در نخستین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران در سال ۱۴۰۰ که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی فعلی، ویروس کرونا نیز همچنان قربانی می‌گیرد و نگرانی های بسیاری را ایجاد کرده است.

وی افزود: در پیک چهارم شاهد تعطیلی خیلی از بخش‌های اداری و خدماتی هستیم و یا با کارکنان کمتری به کار خود ادامه می دهند اما بخش تولید نمی‌تواند تعطیل شود زیرا این بخش با معیشت و ارزاق مردم ارتباط دارد و باید با قوت به کار خود ادامه دهد.
خوانساری با بیان اینکه بخش تولید جدای از جامعه نیست، خاطرنشان کرد: در این بخش نگرانی از بیماری ابتلا به کرونا بسیار زیاد است و تنها عاملی که می‌تواند این نگرانی را برطرف کند، تزریق واکسن هست.
وی با اشاره به برخی کشورها که واکسیناسیون را انجام داده اند، تصریح کرد: تحریم‌ها در ایران موجب شد نتوانیم به‌اندازه کافی خریداری کنیم و با تأخیر در این زمینه روبه‌رو شدیم.
خوانساری گفت: با توجه به مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی و به تأکید رئیس‌جمهوری در خصوص حضور بخش خصوصی در واردات واکسن و کمبودهایی موجود مقرر شد در زمینه واردات واکسن به دولت کمک کرده و در این خصوص افراد کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال، بخش خصوصی در این زمینه فعالیت خود را آغاز کرد، اظهار داشت: درخواست کردیم شرکت‌ های معتبری فعال در زمینه واردات دارو در این موضوع اقدام کنند.
رییس اتاق تهران با بیان اینکه شرکت های تولید واکسن محصولات خود را پیش فروش کرده اند، تصریح کرد: با ارتباطاتی که شرکت‌های تخصصی ایرانی داشتند توانستند قراردادهایی را امضا کنند و موفق شدند قرارداد خرید ۶ میلیون دز واکسن را امضا کنند و به‌زودی اگر مراحل اداری آن هرچه سریع‌تر طی شود به‌تدریج و فاز به فاز وارد می‌شود.  

ادامه دارد

error: Content is protected !!