بخش پیوند مغز و استخوان و کبد در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، قدرت اخوان اکبری عصر چهارشنبه در عیادت از بیماران بیمارستان های اردبیل به مناسبت عید سعید فطر طی گفتگو با خبرنگاران افزود: عمل پیوند اعضا در این استان با راه اندازی بخش پیوند کلیه آغاز شده که نشانگر رشد و توسعه بحث درمانی در اردبیل است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تلاش می کند این روند تا ایجاد پیوند اعضا دیگر تداوم یابد، یادآور شد: راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان و انجام اولین عمل از جمله برنامه های مهم این دانشگاه برای امسال بوده و در زمینه اقدامات لازم آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به قول مساعد وزارت بهداشت برای راه اندازی این بخش در استان تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت و همراهی مدیران ارشد استان و نیز نمایندگان شاهد راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان اردبیل در کوتاه ترین زمان ممکن باشیم.

وی با بیان اینکه همکاری و حمایت های مدیران استان در ایجاد بخش پیوند کلیه بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل ستودنی بود، متذکر شد: با راه اندازی این مرکز شاهد کاهش بیماران دیالیزی و اعزام بیمار از استان اردبیل به سایر استان ها خواهیم بود.

اخوان اکبری در عین حال یکی دیگر از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را تحقق عمل پیوند کبد در استان برشمرد و بیان داشت: ایجاد این بخش برای سال های آینده برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد که با تحقق این اهداف ارزشمند، خدمات نوین و پیشرفته ای در زمینه درمانی و پزشکی به بیماران بویژه بیماران نیازمند پیوند اعضا ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به پیشرفت های این استان در زمینه های درمانی و بهداشتی، از رشد شاخص تعداد پیوند در این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

error: Content is protected !!