برای درمان آفتاب سوختگی چه کنیم؟/ بهترین روغن های طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی را بشناسید

برای درمان آفتاب سوختگی چه کنیم بهترین روغن های طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی را بشناسید

گاهی آفتاب سوختگی می تواند خیلی درد آور باشد خوشبختانه برای آفتاب سوختگی, درمان های زیادی وجود دارد و از میان آنها روغن های طبیعی کمک می کنند آفتاب سوختگی به صورت طبیعی بهبود پیدا کند و همچنین پوست را بدون ایراد, درخشان و سالم نگه می دارند

روغن های طبیعی درمانی با خاصیت ضد التهابی، ضد عفونی کننده، ضد قارچ و ضد باکتری خود سلامت پوست را بهبود می دهند.



مردم برای اینکه سریع آفتاب سوختگی را التیام دهند در استفاده از لوازمی مانند کرم ها، پمادها و لوسیون ها تردید نمی کنند و همچنین تحت معاینات پزشکی و شیمیایی خاص قرار می گیرند، اما این روش ها ممکن است عوارض غیر قابل منتظره ای داشته باشد. یکی از بی خطر ترین و طبیعی ترین راه های درمان آفتاب سوختگی، استفاده از روغن های طبیعی است. بسیاری از این روغن ها حاوی خواص خنک کننده هستند و بلافاصله می توانند شدت آفتاب سوختگی را بهبود دهند. این روغن های طبیعی به پوست آبرسانی می کنند و باعث می شوند ظاهری سالم و درخشان پیدا کند.



با این روغن های طبیعی، عمر پوستتان را افزایش دهید



روغن های طبیعی سلاح مخفی التیام آفتاب سوختگی هستند. برخی از تاثیر گذار ترین روغن های طبیعی برای التیام آفتاب سوختگی عبارتند از اسطوخودوس، صندل چوب، کندر، نعنا و اکالیپتوس.




روغن طبیعی اسطوخودوس



روغن اسطوخودوس به خاطر ترکیبات ضد باکتری و باد شکنی که دارد، به شدت برای التیام آفتاب سوختگی و دیگر مشکلات پوستی به کار می آید. این روغن های طبیعی برای درمان آفتاب سوختگی باید از منابعی قابل اطمینان دریافت شود و همچنین باید مطمئن شوید که حاوی ترکیبات مصنوعی نباشد، چون آفتاب سوختگی را بدتر می کند.



نحوه استفاده: یک قطره از روغن طبیعی اسطوخودوس را داخل ژل آلوئه ورا بریزید و این ترکیب را روی محلی که دچار آفتاب سوختگی شده بمالید. این کار باعث می شود بلافاصله احساس بهبود کنید. همچنین اگر آفتاب سوختگی روی ناحیه ای گسترده از بدن پخش شده بود، تنها کاری که باید بکنید این است که یک مشت جو دو سر را به همراه ۷ الی ۸ قطره روغن اسطوخودوس داخل آب گرم بریزید. در حمام به آرامی خود را با دست بشویید و خود را به این ترکیب آغشته کنید.




روغن طبیعی صندل چوب



روغن صندل چوب حاوی ترکیبات خنک کننده است و می توان از آن برای آرام کردن التهاب آفتاب سوختگی، التیام و خنک کردن محل سوزش و جلوگیری از عفونت محل آفتاب سوختگی استفاده کرد.



نحوه استفاده: یک الی ۲ قطره روغن طبیعی صندل چوب، یک قطره روغن طبیعی زردچوبه و حدود ۳۰ گرم روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. ترکیب را به آرامی روی پوستی که تحت تاثیر قرار گرفته بمالید. معمولا استفاده از این روش، بلافاصله احساس سوزش را کاهش می دهد.



روغن طبیعی کندر



برای درمان آفتاب سوختگی روغن طبیعی کندری را استفاده کنید که خلوص آن آزمایش شده باشد. آفتاب سوختگی دردناک است و استفاده از روغن کندر کمک می کند پوست آسیب دیده تغذیه و جلوه اولیه ی آن بازگردانده شود. این شیوه ای ایده آل برای التیام سوزشی است که در پی آفتاب سوختگی بروز می کند. روغن طبیعی کندر روی پوست های خشک و همچنین آسیب دیده معجزه می کند، چون با آب رسانی به پوست آن را دوباره ترمیم و رطوبت مورد نیازش را نیز تامین می کند.



نحوه استفاده: روغن طبیعی کندر یک تونیک پوستی قوی است. یک الی ۲ قطره از روغن را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و آن را به آرامی روی قسمت آسیب دیده پوست بمالید.




روغن طبیعی نعنا



روغن طبیعی نعنا را نیز به عنوان یکی از عوامل طبیعی خنک کننده می شناسند، همچنین منتول موجود در آن به بی حس شدن درد حاصل از آفتاب سوختگی کمک می کند. زمانی که روغن طبیعی نعنا استفاده می شود می تواند بلافاصله پوست را خنک و آب رسانی کند. این روغن طبیعی بسیار موثر را همیشه باید به حالت رقیق شده مورد استفاده قرار دهید.



نحوه استفاده: یک الی ۲ قطره روغن طبیعی نعنا را با یک الی ۲ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب را به آرامی روی پوست آسیب دیده از آفتاب بمالید تا سوزش آرامش شود.




روغن طبیعی اوکالیپتوس



روغن طبیعی اوکالیپتوس به التیام سریع آفتاب سوختگی کمک می کند. این روغن خواص ضد التهابی و التیام دهنده درد دارد که می تواند بلافاصله آفتاب سوختگی را تسکین دهد. این روغن پوست محل آفتاب سوختگی را بی حس می کند و التهاب را از آن می گیرد. همچنین خاصیت ضد باکتریایی آن پوست حساس و آفتاب سوخته را از عفونت ایمن می کند.



نحوه استفاده: برای خود یک اسپری اوکالیپتوس درست کنید. به یک فنجان آب ۲ الی ۳ قطره روغن اوکالیپتوس به همراه یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا اضافه کنید، سپس ترکیب را داخل یک بطری تمیز بریزید. قبل از رفتن به رخت خواب، ترکیب را روی قسمت آسیب دیده اسپری کنید. قبل از استفاده از اسپری، ابتدا خوب آن را تکان دهید.



منابع:



https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3263051/



https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4054083/



https://books.google.co.in/books?id=KTaCJg1nVJ0C



https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3140123/



http://www.nhs.uk/Conditions/Sunburn/Pages/Introduction.aspx



https://books.google.co.in/books?id=DbEKAQAAQBAJ



https://books.google.co.in/books?id=MflOkV2qNAUC



وب سایت دکتر کرمانی

error: Content is protected !!