بررسی سلامت آب و غذا در مناطق سیل زده/ هیچ بیماری عفونی دیده نشده

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده کشور، گفت: با اقداماتی که در زمینه سلامت آب و غذا انجام شده، تاکنون حتی یک مورد بیماری عفونی در مناطق سیل زده نداشتیم.

دکتر ایرج حریرچی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده، گفت: از زمان بروز این حوادث در برخی استان های کشور، وزارت بهداشت اقدامات بهداشتی و درمانی مناسب را انجام داد و اعلام کردیم که تمام دانشگاه های علوم پزشکی استان های در معرض خطر در حالت اماده باش قرار گیرند.

وی افزود: در عین حال ستادی در وزارت بهداشت به فرماندهی وزیر بهداشت و در استان های سیل زده به فرماندهی روسای دانشگاههای تشکیل و آمادگی‌های لازم انجام شد.

حریرچی با بیان اینکه در استان های سیل زده مجموعا ۲۹۵ نفر مصدوم داشتیم، ادامه داد: درمان مناسب برای همه مصدومان انجام گرفت. همچنین اقدامات بهداشتی لازم هم بر روی مواد غذایی و آب آشامیدنی انجام شد و در حال انجام است.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: در مناطق سیل زده از آب آشامیدنی و مواد غذایی در محل آزمایش های لازم انجام شد و مواد غذایی و آب آشامیدنی مناسب در بین مردم توزیع شد. همچنین از آنجایی که ممکن است با بالا آمدن سطح آب، آلودگی های میکروبی و بیماری های عفونی ایجاد شود، اقدام به کلرزنی آب و چک کردن بار میکروبی و آلودگی آب کردیم و سطح کلر آب ها مورد سنجش قرار گرفت.

حریرچی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده، نتیجه بسیار کم نظیر این بود که طی این مدت حتی یک بیماری عفونی هم در مناطق سیل زده نداشتیم. در برخی مناطق هم توصیه کرده‌ایم که آب بسته بندی شده توزیع کنند و یا آب را قبل از آشامیدن بجوشانند. در عین حال طی این مدت نهادهای دیگر و مردم هم همکاری کردند.

error: Content is protected !!