برپایی پرشور عزاداری هیات‌ها در محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه محرم ۱۴۰۰ و فرارسیدن ایام عزای حضرت سیدالشهدا (ع) نشست رؤسای شورای هیأت‌های مذهبی استان‌ها در مشهد مقدس برگزار شد.

از جمله مهمترین مصوبات این نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ها طبق پروتکل‌های بهداشتی، برقراری ایستگاه‌های صلواتی و بهداشتی، بررسی آخرین وضعیت استان‌ها، برگزاری جلسات توجیهی مسئولین هیئات در کشور، بررسی محتوای مشترک، احیای سنت‌ها و آئین‌های اصیل عزاداری بود.

حضور حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و طرح مسائل و چالش‌ها و نیز ارائه راهکارها از دیگر برنامه‌های نشست بود که وی با استماع آخرین وضعیت آمادگی هیئات ها برای برگزاری مراسم‌های محرم خواستار اقدام ملی و گسترده مردمی با کمک خادمان هیأت‌ها برای تعظیم شعائر شد و برای تسهیل موانع در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مجالس از تمهیدات ویژه توسط سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها خبر داد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر احیای سنت‌های اصیل و بومی از مسؤلین هیأت‌های مذهبی در خواست کرد امسال با برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و خدماتی اجرای طرح مواسات را با در نظر گرفتن مسائل بهداشتی در جهت تعظیم شعائر و احیای معارف و اخلاق حسینی به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای غیر کارشناسی در مورد مراسم عزاداری محرم افزود: هیئتی‌ها پیش‌قدم مبارزه با کرونا بوده و هستند و همیشه در تمام صحنه‌ها از جمله کمک به محرومین میدان دار اقدامات مردمی بوده‌اند، و امسال نیز با استفاده از تجربیات سال گذشته و بهره‌مندی از نظرات گسترده و دقیق کارشناسی مراسم عزاداری محرم باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار خواهیم کرد.

error: Content is protected !!