بستری ۱۱۲ بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت های ویژه

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده ظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت کرونا در استان گیلان هستیم، اظهار کرد: متأسفانه ادامه این روند خبر خوبی برای استان گیلان نیست.

وی با بیان اینکه قطعاً ادامه این روند ما را به شرایط ماه‌های گذشته باز می‌گرداند، گفت: در حال حاضر ۷۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری است و بر اساس پیش بینی‌ها احتمال بستری بیش از ۱۰۰۰ بیمار را دور انتظار نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۱۴۲ بیمار نیازمند به بستری در مراکز درمانی شناسایی و بستری شده‌اند، افزود: این در حالی است که روزانه بیش از ۱۲۰۰ بیمار کرونایی سرپایی نیز مراکز جامع سلامت استان مراجعه و خدمات دریافت می‌کنند.

وی همچنین ادامه داد: ۱۱۲ بیمار در شرایط بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: از این تعداد هفت نفر طی شبانه روز گذشته به این بخش منتقل شده‌اند.

حیدرزاده با بیان اینکه در مقایسه با روزهای و هفته‌های گذشته شاهد افزایش چند برابری کرونا مثبت‌ها و بستری‌ها در استان هستیم، افزود: تعداد زیادی از بیماران بستری را مسافران تشکیل می‌دهند و با وجود توصیه ما به عدم سفر به استان خطر را به جان خریده و به گیلان سفر کردند و امروز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با اشاره به فوت هفت بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته در استان گیلان، گفت: در حال حاضر بر اساس آخرین آمارها ۱۴ شهرستان گیلان در وضعیت قرمز، دو شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تنها راهکار مقابله و جلوگیری از ابتلاء به کرونا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها است، تأکید کرد: مسافران سفر خود را به گیلان به زمان دیگری موکول کنند و آنهایی که در استان حضور دارند هر چه سریع‌تر به شهرهای خود بازگردنند.

error: Content is protected !!