بعد از انجام چه کارهایی پشیمان می شوید؟

بعد از انجام چه کارهایی پشیمان می شوید

گاهی اوقات انجام بعضی کارها تاثیری روی شما می گذارد که خودتان متوجه آن نمی شوید مخصوصاً در مواردی که مربوط به نگاه دیگران نسبت به شما می شود سعی کنید از موقعیت هایی که پشیمانی و افسوس تنها نتیجه کارتان خواهد بود دوری کنید در مکتوب زیر به ذکر چندین مورد از این اعمال پرداخته ایم در ادامه بیشتر بخوانید

– وقتی کاری را فقط برای پول انجام می دهید


به گزارش سلامت نیوز، اگر برای پول وارد کاری شده و احساس خوبی نداشته باشید و آخر هم از آن کار بیرون بیایید، ممکن است احساس پشیمانی نکرده باشید. کیست که پول دوست نداشته باشد؟ کارهایی که مناسب شما نیستند، به شما انگیزه و چیزی یاد نمی دهند، فرصت هایی از دست رفته اند. کاری را انجام دهید که دوست دارید و بابت آن احساس گناه نمی کنید. مطمئن باشید که به دنبال آن پول هم خواهد آمد.


– وقتی که از فرصتی استفاده نمی کنید


چه برای یادگرفتن چیزی در حیطه کاری تان باشد یا فرصتی برای هر نوع یادگیری، از این فرصت استفاده کنید. زندگی فقط تجربه کردن است. یادتان باشد برخی فرصت ها فقط یک بار دست می دهند.


– وقتی که در عصبانیت به کسی ایمیل یا پیامک می فرستید


هیچوقت سعی نکنید که ازطریق وسایل ارتباطی الکترونیکی شعله یک اختلاف را دوباره روشن کنید. این دسترسی سریع و راحت باعث می شود بدون فکرکردن عمل کنید. گاهی اوقات خیلی پیام ها را در عصبانیت برای دیگران می فرستیم، درحالی که همه چیز یک سوءتفاهم بوده است. سعی کنید بعد از فروکش کردن احساساتتان تصمیم بگیرید که چه برخوردی کنید.


– وقتی که به رئیستان می گویید می خواهید از کار بیرون بیایید


وقتی برای جایی یا کسی کار می کنید، وظیفه دارید که حرفه ای برخورد کنید. حتی اگر رئیستان مزخرف ترین آدم دنیا باشد، اگر خودتان مزخرف تر رفتار کنید، رفتار او را درست نخواهید کرد. بنابراین اگر تصور می کنید که باید از آن کار بیرون بیایید، اول به این فکر کنید که چه چیز در آن محیط بیشتر برایتان آزاردهنده است. آن را در یک نامه به هر زبان و لحنی که خواستید بنویسید اما برای کسی نفرستید. یک تا دو روز صبر کنید. اگر هنوز احساس کردید که می خواهید با رئیستان در مورد استعفا صحبت کنید، این کار را به دور از احساس و با منطق انجام دهید.


– وقتی که یکی از علایقتان را کنار می گذارید


طبیعت ازطریق علایق ما انسان ها را تشویق می کند. ممکن است شما به داروسازی یا حقوق علاقه داشته باشید و دیگری به نقاشی و نویسندگی. مطمئن باشید وقتی کارهایی را که احساسی قوی به آنها دارید کنار می گذارید، بعدها شدیداً پشیمان خواهید شد. مطمئن باشید که اگر عاشق نویسندگی باشید، اگر صبر کنید تا بچه هایتان بزرگتر شوند و وقت کافی پیدا کنید، حتی یک کتاب هم نمی توانید بنویسید. یادگیری یک ساز موسیقی یا نقاشی کردن هم همینطور است. وقتی به چیزی علاقه دارید برای آن وقت بگذارید.


– وقتی که با عزیزانتان وقت نمی گذرانید


شاید با پدرتان از نزدیک در تماس نیستید و شاید حیوان خانگی تان بهترین دوستتان است اما مطمئناً وقتی با کسی که دوستش دارید به اندازه کافی وقت نگذرانید، کارایی کمتری پیدا می کنید و استرستان بیشتر می شود. برای اینکه ترفیع بگیرید بیش از حد لازم تلاش نکنید، آن هم به قیمت از دست دادن تعطیلات آخرهفته ای که می توانستید با خانواده بگذرانید. هیچ چیز برای بچه ها لذت بخش تر از وقت گذراندن با والدینشان نیست. اینکه آخر هفته آنها را به خارج از شهر ببرید، خیلی بیشتر از یک هدیه گران قیمت خوشحالشان می کند.


– وقتی که در کاری که به بن بست رسیده می مانید


به دور و بر محل کارتان نگاه کنید. اگر تصور می کنید فقط در صورتی که یکی از همکارانتان بمیرد ممکن است در کارتان ترفیع بگیرید، شاید وقت آن رسیده باشد که به دنبال کاری باشید که در آن بتوانید خودتان را ثابت کنید و به اندازه تلاش هایتان نتیجه بگیرید. درست است که برای پرداخت قسط ها و اجاره خانه و هزینه های منزل پول خیلی مهم است اما زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید فقط به دنبال پول باشید. اگر برای زندگی کردن کار کنید، باید به این فکر کنید که زندگی تان را چطور تغییر دهید که برایتان لذت بخش تر شود. وقتی ترس تصمیماتتان را هدایت می کند همیشه اشتباه می کنید.


– وقتی که احساساتتان را به عزیزانتان ابراز نمی کنید


سعی کنید با عزیزانتان درمورد احساساتتان صادق و روراست باشید. در دل ریختن احساساتی که جریحه دار شده است، معمولاً منجر به خشم می شود. بدترین حالت ممکن این است که اینقدر درگیر زندگی شویم که برای «دوستت دارم» گفتن وقت نگذرانیم و آن وقت چیزی که فکرش را نمی کنیم اتفاق می افتد.


– وقتی که دوستانتان را از دست می دهید


شاید در این مورد هم همیشه احساس پشیمانی نکنید. اگر تصمیم بگیرید که از یک رابطه منفی و راکد بیرون بیایید، با اینکه برای دوست باارزشتان وقت نگذارید، خیلی فرق می کند. لازم نیست همیشه حرف خاصی برای گفتن داشته باشید که به دوستتان تلفن کنید. همین که از حال او باخبر شوید باعث می شود بتوانید دوستی باارزشتان را برای همیشه حفظ کنید.


– وقتی که سر فرزندتان داد می کشید


این برای همه والدین جمله ای آشناست. وقتی اجازه می دهید عصبانیت بر شما غلبه کند و سر فرزندتان داد بکشید، مطمئناً خیلی زود پشیمان می شوید. نگاه فرزندتان به شما، به طور غیرقابل باوری حالتان را بد می کند. مطمئناً می دانید که با دادزدن کاری درست نمی شود. فقط بچه ها را می ترسانید و استرس خودتان را بیشتر می کنید.


– وقتی که از روی استرس پرخوری می کنید


شاید هربار از پرخوری احساسی تان پشیمان نشوید چون فکر می کنید که خوردن یکی از بزرگترین لذت های زندگی است. اما واقعیت این است که پرخوری عملی بسیار ناسالم است چون برآوردن نیازهای غذایی با موادغذایی ناسالم مثل اعتیاد به موادمخدر است.


– وقتی که در شبکه های اجتماعی گزافه گویی می کنید


تا زمانی که نمی توانید با دیدی منطقی به مسائل نگاه کنید، نوشتن در شبکه های اجتماعی که افراد زیادی از آشنایانتان آن را می خوانند به صلاحتان نیست .نوشته های بیش ازحد سیاسی و گزافه گویی های اجتماعی باعث می شود دیگران دیدی نسبت به شما پیدا کنند که اگر بفهمید مطمئناً از این کارتان پشیمان می شوید. با احتیاط مطلب بنویسید چون حتی اگر بلافاصله متوجه اشتباهتان نشوید، بعد از مدتی خواهید شد.


– وقتی که راز کسی را پیش فردی دیگر فاش می کنید


وقتی به اعتماد دوستتان خیانت می کنید، به خودتان ثابت می کنید که دوستی نالایق هستید. حتی اگر آن فرد را جزو دوستانتان طبقه بندی نکنید، خیانت کردن به اعتماد دیگران شخصیت شما را نزد دیگران کوچک می کند.


– وقتی که تسلیم تاثیر دوستانتان می شوید


درست مثل وقتی که برای پول وارد کاری می شوید یا سال ها به دلیل ترس در کاری که برایتان به بن بست رسیده است می مانید، وقتی تحت تأثیر دوستانتان قرار می گیرید، حکم یک دنباله رو را پیدا می کنید.


– وقتی که کسی را دست کم می گیرید


مرز پهنی بین انتقاد سازنده و دست کم گرفتن وجود دارد. خیلی از ما می دانیم که قضاوت بد کردن در موردمان چه حسی دارد اما همه ما باید بتوانیم از نظراتی که دیگران درمورد ما می دهند به طور سازنده ای استفاده و از آنها تشکر کنیم. وقتی کسی را دست کم می گیرید یا تحقیر می کنید، مطمئناً پشیمان خواهید شد زیرا با این کار هیچ چیز نصیبتان نشده که هیچ، در نظر دیگران شخصیت منفی پیدا می کنید.


– وقتی که هنگام خوشحالی قول می دهید


همه ما وقتی خوشحالیم بدون اینکه قابلیت خود را در وفای به عهد بسنجیم و بی آنکه بدانیم آیا از عهده آن قول برمی آییم، به دیگران قول می دهیم. معمولا قول دادن هنگام خوشحالی و بدون در نظر گرفتن محدودیت ها منتهی به پشیمانی خواهد شد.


«تا وقتی که پشیمانی جای آرزوهایتان را نگرفته است، هنوز پیر نشده اید.»

error: Content is protected !!