بیش از ۸۷ هزار دز واکسن کرونا در اردبیل در ۲ نوبت تزریق شده است

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بزرگترین نگرانی کادر درمان استان اردبیل افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها در چند روز آینده می‌باشد اظهار کرد: سفرهای تابستانی آغاز شده و متأسفانه شاهد برپایی مراسم‌های عروسی و عزاداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی از احتمال آغاز موج پنجم کرونا در هفته‌های آینده خبر داد و افزود: تبعات عدم استفاده از ماسک در ستادهای انتخاباتی و عدم رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی به زو دی با بروز علائم کرونا در شهروندان خودنمایی خواهد کرد و در این زمینه سعی در افزایش تخت‌ها و امکانات در بیمارستان‌ها هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تعداد واکسن‌های تزریق شده به گروه‌های پرخطر نیز اشاره کرد و گفت: تعداد واکسن‌های تزریق شده در نوبت اول بیش از ۶۵ هزار و ۷۸۷ دز و در نوبت دوم ۱۸ هزار و ۷۱۲ دز بوده است.

وی آمار کل واکسن‌های تزریق شده طی این مدت را ۸۷ هزار و ۴۹۹ دز عنوان کرد و افزود: شهروندان از تجمع و ازدحام در محل تزریق واکسن خودداری نمایند چرا که با توجه با نوبت تزریق ساعات حضور در مکان مورد نظر به آنها پیامک خواهد شد.

حبیب زاده به ارائه آخرین آمار کرونا در ۲۴ ساعته گذشته در استان اردبیل پرداخت و گفت: طی شبانه‌روز گذشته ۱۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و با ادامه این روند پیش بینی می‌شود شرایط کرونایی در اردبیل همچنان شکننده و ناپایدار باقی بماند.

وی از فوت یک بیمار کرونایی در ۲۴ ساعته گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون ۴۴ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در این مدت ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند اما باید همچنان به روند قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دهند.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستانهای پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

error: Content is protected !!