بیمه سلامت کشور پنج هزار میلیارد تومان برای کرونایی‌ها هزینه کرد

به گزارش ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان سمنان، با اشاره به روند درمان بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش بیمه سلامت عنوان کرد: برای هر بیمار مبتلا به کرونا بین ٣.۵ تا ۶.۵  میلیون تومان هزینه می‌شود و تا مرداد امسال برای درمان بیماران کرونایی پنج هزار میلیارد تومان هزینه شد.

وی یادآور شد: بیمه شدگان سلامت تا آذر ١۴٠٠ برای استفاده از دفترچه بیمه فرصت دارند و بعد از آن تمامی نسخه ها الکترونیکی خواهد شد.

ناصحی اظهار داشت: با توجه به اتمام مهلت استفاده از دفترچه های بیمه تا پایان شهریورماه، فرصت استفاده از دفترچه های بیمه در دوره سه ماهه به بیمه شدگان و پزشکان داده شد و از ابتدای دی ماه استفاده از نسخه های کاغذی ممنوع است.

وی با اشاره به استفاده سراسری از نسخه های الکترونیکی افزود: استفاده از نسخه های کاغذی در این مدت تنها باید حدود ۲۰ درصد باشد و بیش از آن پذیرفته نیست.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: اعتبار بیمه شدگان همگانی و روستایی با توجه به شرایط کرونا به مدت سه ماه به صورت خودکار تمدید شد و بیمه شدگان پس از آن باید برای تمدید اعتبار یکساله بیمه خود اقدام کنند.

ناصحی تصریح کرد: برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برای بیمه شدگان روستایی فعال است و بیمه شدگان همگانی نیز از ابتدای مهرماه از این امکان برخوردار می شوند.

وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از بیماران خاص ادامه داد: بیمه سلامت ۷۲ هزار بیمار خاص و صعب العلاج را با پرداخت حدود ١٠٠ درصدی هزینه ها تحت پوشش قرار می دهد که شامل بیماران سرطانی، تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، ام اس، پیوند کلیه و اوتیسم می شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بدهی بیمه سلامت تا خرداماه امسال به موسسات و سازمان ها پرداخت شد و بقیه تا ١٠ روز آینده پرداخت می‌شود و به صورت ماهانه در بخش الکترونیک ۴۵۰ میلیارد تومان و در بخش روستایی ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت می شود.

حدود ۴۲ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند. 

error: Content is protected !!